مشاور "دونالد ترامپ" اعلام کرد انتخاب گزینه نهایی در سمت وزارت امور خارجه آمریکا نیازمند صرف زمان بیشتر است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز؛ "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور منتخب آمریکا، بلافاصله پس از پیروزی در انتخابات 8 نوامبر به معرفی نامزدهای پیشنهادی خود در دولت جدید پرداخت؛ اما با گذشت نزدیک به یک ماه هنوز سرنوشت وزیر امور خارجه در دولت او مشخص نشده است.

"کلین کانوی"، یکی از مشاوران ارشد ترامپ، در این باره گفت: چهار نفر برای احراز این سمت در نظر گرفته شده‌اند؛ اما رئیس جمهور منتخب قصد دارد در روزهای آتی با افراد بیشتری در این زمینه رایزنی کند و به همین دلیل کار انتخاب یکی از مهمترین سمت‌های دولت جدید، مستلزم صرف زمان بیشتر است.

گزینه‌های جدید ترامپ برای سمت وزارت امور خارجه آمریکا عبارتند از "جان بولتون"، نماینده آمریکا در سازمان ملل در دوران ریاست جمهوری جرج دبلیو بوش، "جان هانتسمن"، فرماندار سابق ایالت یوتا، "رکس تیلرسون"، مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره کمپانی نفتی اکسان موبیل، و "جو منشن"، سناتور دموکرات ویریجینیای غربی.

در میان این گزینه‌ها، جان بولتون از بخت بالاتری برای احراز سمت وزارت امور خارجه آمریکا در دولت ترامپ برخوردار است. وی روز جمعه جلسه‌ای یک ساعته با رئیس جمهور منتخب داشت و قرار است امروز نیز بار دیگر این دو با یکدیگر به گفتگو بنشینند.

باوجود اختلاف نظراتی که درمورد جنگ عراق میان ترامپ و بولتون وجود دارد – بولتون حامی دخالت نظامی در عراق است- ترامپ در جریان تبلیغات انتخاباتی خود گفته بود از مشاوره و راهنمایی‌های بولتون در امور نظامی بهره خواهد برد.

در حالی به تازگی سخن از گزینه‌های جدیدی برای تصدی وزارت امور خارجه آمریکا در دولت ترامپ به میان آمده است که پیش از این گزینه‌های اصلی او برای تصدی سمت وزارت امور خارجه آمریکا، "میت رامنی"، رقیب جمهوری‌خواه اوباما در انتخابات ریاست جمهوری سال 2012، "رادولف (رودی) جولیانی"، شهردار سابق نیویورک و دوست نزدیک ترامپ، "باب کورکر"، سناتور ایالت تنسی و رئیس کمیته روابط خارجی سنا و "دیوید پترائوس"، ژنرال بازنشسته و رئیس سابق سازمان سیا، بودند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار