رییس پژوهشکده اسانس‌های طبیعی دانشگاه کاشان از برگزاری دومین همایش اسانس ایران در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسینعلی  رفیعی پور در جلسه برنامه ریزی این همایش اظهار کرد: همایش اسانس  ایران با هدف برقراری ارتباطات علمی و پژوهشی با مراکز ملی در زمینه‌های مختلف گیاهان اسانس‌دار و برنامه‌ریزی برای بهره‌گیری مؤثر از ظرفیت‌ها، تجربیات و پژوهش‌های ملی، تبیین، ترویج‌، نهادینه سازی و اصلاح نگرش جامعه نسبت به گیاهان اسانس‌دار برگزار می‌شود.

هم چنین، ریيس دانشگاه کاشان در خصوص اهميت دانشگاه و فعالیت‌های آن براي اعتلاء و پيشرفت منطقه بيان کرد و گفت: دانشگاه در هر منطقه‌ای محور توسعه به شمار می‌آید و نبايستي از توانمندی‌های موجود در دانشگاه‌ها غافل شد.

عباس زراعت با بیان اینکه دومين همايش اسانس در سال 96 به صورت يك روزه و بر اساس برنامه ریزی‌های مربوط توسط کارگروه‌های اجرايي و علمي برگزار خواهد شد، بر تعيين محورهاي همايش در راستاي حل معضلات و مشكلات صنايع و فعالان حوزه اسانس و عرقيات گياهي تأكيد کرد.

همچنین مسئول واحد تحقيق و توسعه خوشه گلاب، عرقيات و اسانس هم به بيان مشكلات اساسي شناسايي شده در زمینه اسانس و گلاب منطقه اشاره کرد و گفت: توليد پايين گل محمدي در منطقه، قيمت متغير و به نسبت بالاي آن، هدر رفتن اسانس گل از مرحله برداشت تا ذخيره گلاب استحصالي از جمله مشکلات این صنعت است.

زهرا صاحب نظر اظهار کرد: چالش‌های صادارت محصول، عدم تطابق استانداردهاي سازمان غذا و دارو با محصولات کارخانه‌ها، مشكلات محيط زيستي ناشي از پساب کارخانه‌های مربوط، فراوري اسانس و عرقيات و ارائه محصولات جديد به بازار، محصولات تقلبي و افزايش بهره وري تكنولوژي از دیگر مشکلات است که از آن‌ها می‌توان براي تعريف محورهاي همايش بهره جست.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار