فرماندار شهرستان خلخال گفت: بیش از 50 درصد بقاع متبرکه استان اردبیل در شهرستان خلخال واقع شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ فریدون بابایی در آیین گرامیداشت دهه وقف افزود : در حال حاضر 85 امامزاده و بقعه متبرکه دراین شهرستان واقع شده که 30 درصد از این اماکن توسط ادره اوقاف ساماندهی و مورد استفاده برنامه های فرهنگی و مذهبی قرار می گیرد.

وی با اشاره به محدودیت های اعتباری در دولت خواستار تلاش اداره اوقاف و امور خیریه خلخال در جهت جذب مشارکت های مردمی برای ساماندهی سایر بقاع متبرکه باقی مانده این شهرستان شد.

در این آیین حجت الاسلام ابراهیم میرزایی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خلخال نیز از راه اندازی مجتمع تجاری کره عرش در منطقه قاضیلر شهر خلخال خبر داد و گفت: در صورت تامین اعتبار پروژه های در حال احداث امامزاده سید دانیال و بقعه سید احمد معراجی خلخال تکمیل و مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

وی افزود: در راستای تبدیل امامزادگان و بقعه های متبرکه به قطب فرهنگی، اداره اوقاف خلخال قدم های خوبی برداشته که می توان به اجرای برنامه های آرامش بهاری در فصل بهار، نشاط معنوی در فصل تابستان، ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان و برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی و مذهبی در ایام شهادت و ولادت ائمه معصومین اشاره کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار