کرمانشاه؛

جایگاه وقف در استان از گذشته های دور

به گفته نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری، اسناد زیادی وجود دارد که نشان از وقفی بودن بخش زیادی از استان کرمانشاه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛آیت‌اله محمود محمدی عراقی با اشاره به سابقه دیرینه وقف در کشور از گذشته‌های دور، اظهار کرد: در گذشته پرداختن به وقف خیلی فراگیر بوده و همه کسانی که تمکن مالی داشته‌اند سعی می‌کردند در کارهای عام المنفعه مشارکت داشته باشند.

محمدی عراقی با بیان اینکه استان کرمانشاه همواره در زمینه وقف جزو استان‌های ردیف اول کشور بوده است، گفت: اسناد زیادی وجوددارد که نشان از وقفی بودن بخش زیادی از این استان دارد.

وی در ادامه افتخار استان را قدمگاه زوار عتبات عالیات بودن عنوان کرد و و افزود: مقدار زیادی از موقوفات این استان در حوزه خدمت رسانی به زوار عتبات عالیات وقف شده‌اند.

محمدی‌عراقی با تاکید بر اینکه در حال حاضر تعداد زیادی از مدارس، بیمارستان‌ها و... از محل موقوفات اداره می‌شوند، ادامه داد: اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و به طور خاص عزاداری‌های امام حسین(ع) به طور ویژه و در ادوار مختلف تاریخی در مقوله وقف در کانون توجه واقفان خیر اندیش قرار گرفته‌اند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری در ادامه خارج شدن موقوفات به مرور زمان از حالت وقفی را یکی از مهمترین آفات‌ پیش روی موقوفات دانست و گفت: یکی از بدترین آسیب‌هایی که ممکن است دامن گیر موقوفات شود این است که موقوفه در گذر زمان به دلایل مختلفی مثل مخروبه شدن، عدم استفاده بهینه و... پرونده‌اش بسته شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.