نخستین نشست منطقه‌ ای طرح آمایش سرزمینی ورزش ‌های همگانی به میزبانی هیات ورزش های همگانی شیراز برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سیروس پاک ‌فطرت رئیس هیئت ورزش ‌های همگانی استان فارس با بیان اینکه آمایش سرزمینی به منظور بهبود عملکرد سرمایه‌ های انسانی با دیدگاه برنامه‌ ریزی جغرافیایی انجام می‌ شود گفت: فدراسیون ورزش‌ های همگانی در راستای اجرای طرح آمایش سرزمینی، کشور را به 10 منطقه تبدیل کرده که استان فارس به عنوان استان جنوبی کشور در منطقه 9 انتخاب شده است.
وی افزود: در همین راستا استان‌ های فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد منطقه 9 طرح آمایش سرزمینی ورزش همگانی در کشور را تشکیل می ‌دهند و در این استان ‌ها مسائل مربوط به طرح آمایش سرزمینی بحث و تبادل نظر می ‌شود.
پاک‌ فطرت ادامه داد: در این طرح فدراسیون در نظر دارد جایگاه ورزش همگانی و فعالیت بدنی جمهوری اسلامی ایران را مبنی بر ملاحظات اجتماعی، فناوری، اقتصادی، زیست محیطی، سیاسی، سلامتی، امنیتی و ارزش‌های اسلامی- ایرانی پیشرفت در مناطق 10 آمایش سرزمینی را سازماندهی کند.
آمایش سرزمینی ورزش همگانی در واقع به پر کردن شکاف بین برنامه ‌ها و فعالیت ها در سکونتگاه های انسانی و ارتقای کمی و کیفی آنها کمک می ‌کند و این طرح می‌تواند با فراهم ‌سازی شرایط توسعه و پیشرفت به جذب جمعیت تحت پوشش (جمعیت بالقوه) و ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای سرمایه‌ های اجتماعی ورزش همگانی شود.
نخستین جلسه آمایش سرزمین منطقه 9 روز دوشنبه 15 آذرماه ساعت 9 صبح در شیراز برگزارمی شود.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار