در حال حاضر100 هزار خانواده در استان کرمان تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ یحیی صادقی ، مدیر کل کمیته امداد استان کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۰۰ هزار خانواده در استان کرمان تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند،گفت : از سال گذشته تاکنون چهار هزار خانوار تحت حمایت استان با دریافت تسهیلات اشتغال خودکفا و از تحت حمایت خارج شده اند.

وی افزود: دیدگاه ما این است که بتوانیم تحولی را در مجموعه برنامه‌های کمیته امداد ایجاد کنیم و سیاست‌های مدنظر مقام معظم رهبری که همان ساماندهی و محرومیت‌زدایی از جامعه هدف است را دنبال کنیم.

صادقی با بیان اینکه خودکفا شدن و پالایش مددجویان اتفاق خوبی را به دنبال داشته است ، خاطرنشان کرد: در اجلاس مدیران کمیته امداد پیشنهاد شد که هزینه ناشی از محل خروج مددجو از تحت حمایت به استان برگشت داده شود تا در دیگر موارد هزینه شود.

وی تصریح کرد: در استان کرمان پنج هزار نوعروس تحت حمایت در نوبت دریافت جهیزیه بوده اند که با انجام طرح پالایش و خروج تعدادی از مددجویان از تحت حمایت، جهیزیه دو هزار نفر از این نوعروسان تامین و راهی خانه بخت شده اند.

صادقی با اشاره به اینکه محور مهم در کمیته امداد، توانمندسازی و اشتغال خانواده‌ها است، افزود: امسال سهم بودجه کمیته امداد از تسهیلات قرض الحسنه ۴۵ میلیارد تومان است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار