آمریکا از خرید یک شرکت فناوری آلمانی به وسیله چین جلوگیری کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای به خطرات احتمالی فروش یک شرکت فناوری آلمانی به چین اشاره کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌سایت شبکه خبری "فرانس 24"، باراک اوباما – رئیس جمهور آمریکا – در اقدامی، خرید یک شرکت فناوری آلمانی از جانب یک شرکت وابسته به دولت چین را متوقف کرد. این شرکت آلمانی که "آیکسترون" نام دارد، در آمریکا نیز فعالیت می‌کند و ممکن است اجازه حضور در بازار آمریکا از آن سلب شود.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد کمیته سرمایه‌گذاری خارجی آمریکا – به ریاست باراک اوباما – خطرات احتمالی فروش این شرکت آلمانی به چین – که از محصولات آن می‌تواند در تسلیحات حساس نظامی استفاده شود -- را دریافته است.

در این بیانیه آمده است: "تحقیقات کمیته سرمایه‌گذاری خارجی آمریکا نشان می‌دهد فروش محصولات تولید شده در این شرکت می‌تواند امنیت آمریکا را تهدید کند." در این اطلاعیه همچنین آمده است محصولات شرکت آیکسترون، مانند مواد نیمه‌رسانای لازم برای تولید چراغ‌های "ال‌ای‌دی" (LED)، لیزرها و سلول‌ها خورشیدی می‌تواند استفاده‌های نظامی داشته باشد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین اعلام کرد بخش اعظم درآمدهای این شرکت آلمانی از آمریکا تامین می‌شود. دولت واشینگتن قصد ندارد فناوری‌های تولیدشده در این شرکت به دست دولت چین بیافتد.

سخنگوی وزارت خارجه چین در اظهارات خود به خبرگزاری فرانسه، نسبت به دخالت در انجام این خرید هشدار داد. وی گفت: "خرید این شرکت، یک معامله عادی است. از آنجایی که این یک خرید تجاری عادی به حساب می‌آید، قوانین و مقررات بازار در آن لازم‌الاجرا خواهد بود. ما امیدواریم در خرید این شرکت، تفسیرها و دخالت‌های سیاسی صورت نگیرد."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار