استاندار اردبیل با بیان اینکه سخت گیری در ثبت شرکت های دانش بنیان جایز نیست بر تسهیل در این زمینه تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مجید خدابخش در نشست جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان افزود: اکثر ارایه دهندگان طرح های دانش بنیان را جوانان دانشگاهی تشکیل می دهند که طرح های فناورانه ارایه و انتظار دارند که طرح ها و شرکت هایشان در ردیف دانش بنیان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه باید مقررات و ضوابط علمی در این ارتباط رعایت شود، بیان کرد: قابلیت و شاخص های اینگونه طرح ها و شرکت های دانش بنیان نباید برای همه مناطق کشور به شکل یکسان نگریسته شوند.

استاندار اردبیل اظهار کرد: بطور قطع این قابلیت ها و شاخص ها در همه افراد و نیز در همه نقاط ایران یکسان نیستند، اگر شاخص ارزش افزوده یک طرح در یک استان برخوردار، 100درصد در نظر گرفته شود باید برای استان های کم برخورداری مانند اردبیل در ارتباط با این شاخص، ملاحظاتی لحاظ شود.

خدابخش گفت: در استان هایی که سابقه فعالیت شرکت های دانش بنیان در آنها به چند دهه قبل باز می گردد نیز هیچگاه سطح ارزش افزوده طرح ها از ابتدا 40 درصد در نظر گرفته نشده بلکه آنها نیز شاید از 20 درصد شروع و اکنون سطح آن را افزایش داده اند.

وی اظهار کرد: سخت گیری در ثبت طرح ها و شرکت ها به عنوان دانش بنیان نتیجه ای به غیر از سرخوردگی و ناامیدی جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی و در نتیجه خسران جامعه نخواهد داشت.

خدابخش افزود: در صورت اندکی مدارا با طراحان و فن آوران متقاضی ثبت در ردیف دانش بنیان به تدریج شاهد نهادینه شدن فرهنگ مربوط به دانش بنیان و نیز اصلاح بعضی کاستی ها خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه تعداد قابل توجهی از متقاضیان ثبت در زمره دانش بنیان را مشتریان اداره ها و ارگان های دولتی تشکیل می دهند از مدیران ذیربط خواست بیش از پیش در ارتباط با رفع مشکل های این عزیزان توجه و تلاش کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار