ارتش سوریه، پس از آزادسازی 40 درصد از مناطقی شرقی حلب، به ریشه‌کن کردن آخرین عناصر تروریستی باقیمانده در این مناطق پرداخت.

به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ارتش و نیروهای مردمی سوریه در اندیشه پاکسازی کامل شهر حلب هستند و در این زمینه دور جدیدی از حملات را آغاز کرده اند. 

وبگاه المصدر در این زمینه می گوید: ارتش سوریه دور جدیدی از حملات را برای نفوذ به قلب شهر "حلب" آغاز کرده است. 

این وبگاه در ادامه با اشاره به توضیحات منابع میدانی در تایگر فورس ارتش سوریه عنوان داشت: ارتش سوریه به دنبال حمله به قلب شهر حلب هستند. 

منابع میدانی گزارش دادند که ارتش سوریه در منطقه غربی فرودگاه بین المللی حلب و در نزدیکی "فروج الشرق" ، "طارق الباب" ، "الحوانیه" پیشروی های خوبی داشته است. 

گزارش ها نشان می دهد که منطقه "الحلوانیه" به طور کامل و نیمی از بلوک های منطقه "الجزمتی" آزاد شده است. پیشروی های میدانی ارتش سوریه در روزهای اخیر بدون کاور هوایی صورت گرفته است. 


همچنین پیشروی های ارتش سوریه برای تامین امنیت کامل فرودگاه بین المللی حلب و خطوط مواصلاتی اطراف آن ادامه دارد. 

ارتش سوریه در هفته گذشته و پس از آزادسازی 40 درصد از مناطقی شرقی حلب، در عملیات مستمری به ریشه کن کردن آخرین عناصر تروریستی باقی مانده در این مناطق پرداخته است و تاکنون امنیت و ثبات را به محله های بسیاری بازگردانده است.

طالب ابراهیم تحلیلگر مسائل میدانی درباره اتفاقات حلب می گوید: پیروزی های اخیر در حلب را نتیجه همکاری محکم، تاکتیک نظامی و نقشه طراحی شده دقیق ارتش سوریه و متحدانش است. 

وی افزود: عوامل متعددی در موفقیت‌های روز افزون ارتش سوریه در حلب نقش داشت که مهمترین آن شناخت واقعی از ماهیت عرصه نبرد و ضعف تروریست های محله های شرقی پس از ماه ها محاصره توسط ارتش سوریه و متحدانش بود و حمله هوایی اخیر روسیه نیز این ضعف آنها را تشدید کرد.

تحلیلگر سوری اظهار داشت: قطع راه های کمک رسانی به تروریست های حلب از سمت ترکیه نیز نقش بزرگی در خلق این پیروزی داشت.

حسین شیخ الاسلام مشاور وزیر امور خارجه ایران در گفت و گو با  خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره آخرین تحولات سوریه گفت: خوشبختانه توطئه‌های غربی، عربی شکست خورده است. آنها روی سازمان ملل هم سرمایه گذاری کردند و طرح آقای دی‌میستورا درباره حلب آخرین میخی بود که به تابوت سوریه زده شد. 

وی درباره حضور نیروهای بیگانه در شمال سوریه و اینکه چرا شرق حلب مهم است، افزود: حلب از این جهت مهم است که غربی‌ها می‌خواهند زمینه طرح خود کنند و حضور نیروهای ترکیه خلاف موازین بین‌المللی است و به جایی نمی‌رسند و یاد بگیریم که به یکدیگر احترام بگذاریم.

گزارش از محمد زرچینی 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۱۳ آذر ۱۳۹۵
من نه ماه در جبهه بودهام جنگ شهری مانند حلب یا موصل و فلوجه وحشتناکترین نوع جنگ است زهره هر شیری را بخار میکند نه اب. ایمان و انگیزه شهادت غالب میشود خدایا مسلمین را از شر این بلا برهان...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۱۳ آذر ۱۳۹۵
نابودی کامل تکفیریها ازطریق قطع سیستمهای مخابراتی وشنودیشان محقق میشود وباید هرچه زودتر انجام شود
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۱۸:۱۰ ۱۳ آذر ۱۳۹۵
اللهم النصر الموحدین علی الکافرون و المنافقون و الداعش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۱۳ آذر ۱۳۹۵
خداوند مزد مجاهدین رو ظهور اقاشون امام زمان ع قرار بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۱۳ آذر ۱۳۹۵
مرگ بر استعمار
آخرین اخبار