خطیب جمعه موقت یاسوج گفت: عمل به قانون تنها راه‌ برون رفت از مشکلات کشور است.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛‌حجت الاسلام سید علی‌صالح موسوی‌اعظم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد که در محل مصلای امام خمینی این شهر برگزار شد با اشاره به این که قانون می توانند به نظم وپیشرفت کشور کمک کند اظهار کرد: برای برون رفت از مشکلات باید به قانون عمل کنیم. 

امام جمعه موقت شهر یاسوج گفت: خداوند در این بین انسان را اشرف مخلوقات قرار داده و برای اینکه راه تکاملی را ادامه دهند انبیا را مبعوث کردند و بعد از انبیا هم ائمه معصومین این وظیفه را بر عهده دارند.

موسوی اعظم افزود: همه خصلت‌های انسان کامل در وجود پیامبر اسلام خلاصه شده است و لذا پیامبر را الگوی خود قرار داده و از خصلت‌هایی که پیامبر نهی کرده برحذر باشیم.

وی با بیان اینکه برخی از اقدامات بد را به اسلام و مسلمانان نسبت می‌دهند تصریح کرد: این دسیسه و توطئه‌ای است که هیچ ربطی به اسلام ندارد.

امام جمعه موقت یاسوج افزود: عده‌ای هم به دنبال اجرا نشدن احکام خداوند نیستند که اینها هم دسیسه دشمنان است که رواج بدحجابی و برخی گناهان کبیره از همین دست است و لذا مبعوث شدن پیامبران برای هدایت مردم و پیشگیری و جلوگیری از رواج گناهان کبیره در جوامع انسانی بود.

موسوی‌اعظم با اشاره به بعضی از بدعت‌هایی که در جامعه ایجاد شده اظهار کرد: دیده می‌شود که فرزندان احترام پدر و مادر خود را رعایت نمی‌کنند و گاه با صدای بلند آنها را خطاب قرار داده و پای خود را جلوی آنها دراز می‌کنند که اگر فرمایشات پیامبر را سرلوحه کار خود قرار دهند هیچ گاه چنین کارهایی انجام نمی‌دهند.

امام جمعه موقت شهر یاسوج در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی این هفته مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مناسبت‌های مختلف هفته به تصویب قانون اساسی در سال 58 اشاره کرد و گفت: اگر به قانون عمل کنیم مشکلی در جامعه نداشتیم اما متاسفانه قانون نیز سلیقه‌ای شده و اگر دم از قانون زده می‌شود به خطر نون آخری آن است.

وی به شهادت امام یازدهم اشاره کرد و گفت: آن امام به خاطر روشنگری‌ها مورد بغض و کینه خلفای ظلم و جور قرار گرفت و به شهادت رسید در حالی که در عمر کم خود هیچ‌گاه اجازه نمی‌دادند تحریفی در دین اسلام ایجاد شود.

خطیب موقت جمعه شهر یاسوج در ادامه خطبه دوم نماز عبادی سیاسی این هفته مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در روز جمعه هفته آینده جشن و همایش بزرگ سراسری تحت عنوان در امتداد غدیر و امامت امام زمان خواهیم داشت و در این روز یک راهپیمایی هم برگزار خواهد شد.

وی در ادامه اظهارات خود به ژست‌های حقوق بشری که کشورهای غربی می‌گیرند اشاره کرد و گفت: تکفیری‌ها علیه مردم از سلاح شیمیایی استفاده می‌کنند و دهان کشورهای اروپایی در مقابل این جنایت‌ها بسته است.

موسوی‌اعظم با بیان اینکه با ظهور امام زمان دنیا از ظلم و ستم عاری و تهی می‌شود افزود: همه چشم امید آزادگان جهان به این ظهور است تا انتقام خون‌های به ناحق ریخته را بگیرد
 
 
انتهای پیام/د.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.