گیلان؛

املش رتبه نخست ثبت سرشماری نفوس در گیلان

رتبه نخست ثبت سرشماری نفوس در گیلان به شهرستان املش رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛ یونس محمودی در مراسم تجلیل از عوامل اجرایی سرشماری نفوس و مسکن این شهرستان گفت: شهرستان املش با 469 و نیم کیلومتر مربع وسعت، 2 شهر، 2 بخش و 5 دهستان دارد که 2 دهستان و دو سوم مساحت این شهرستان مناطق کوهستانی است که 1300 خانوار در 36 روستای ییلاقی آن ساکن‌اند.

فرماندار املش افزود: هشتمین دوره سرشماری نفوس و مسکن که در دو ماه مهر و آبان همزمان با سراسر کشور در این شهرستان نیز به شیوه اینترنتی و سپس به شیوه چهره به چهره با حضور مأموران آموزش دیده دم درب منازل برگزار شد.

وی گفت: در مرحله اول سرشماری نفوس و مسکن که مهرماه به‌صورت اینترنتی برگزار شد با توجه به مشکلات و ضعف اینترنت در این شهرستان به‌ویژه در مناطق کوهستانی و کوهپایه‌ای آن، 47.3 درصد خانوارهای املشی اعم از شهری و روستایی به‌صورت اینترنتی ثبت نام کردند که کد آماری 40 درصد آنان جمع آوری شد.

محمودی افزود: در مرحله دوم این دوره از سرشماری نفوس و مسکن 15 مأمور آموزش دیده و ملبس به لباس مخصوص و مجهز به کارت شناسایی به 26 هزار و 500 مکان مراجعه کرده و اطلاعات و آمار را از 15 هزار و 33 خانوار جمع آوری و در سامانه رصد کردند.

وی گفت: شهرستان املش با رصد 99.3 درصد جمعیت در سامانه هشتمین دوره سرشماری نفوس و مسکن رتبه اول استان را از آن خود کرده که این نشان از تعامل دستگاه‌های اجرایی و دهیاران، تلاش مضاعف مأموران سرشماری و همکاری و مشارکت خوب شهروندان املشی دارد که تحسین برانگیز است.

در پایان این نشست از عوامل اجرایی هشتمین دوره سرشماری نفوس و مسکن شهرستان املش با اهداء لوح و هدیه تقدیر و تجلیل شد.


انتهای پیام/م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.