معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: گردشگری استان اصفهان نباید معطوف به گردشگری فرهنگی و تاریخی باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن یارمحمدیان امروز در مراسم افتتاحیه جشنواره منطقه ای 'سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری' افزود: استان اصفهان و کشور ما پس از برجام از جمله مقاصد اصلی گردشگران خارجی محسوب می شود.
وی اظهار کرد: پس از برجام و موفقیت ایران در عرصه بین المللی و هسته ای، نام کشورمان از فهرست کشورهای خطرناک خارج شد و این امر توسعه و گسترش گردشگری کشورمان را بطور فزاینده ای افزایش داد.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان افزود: ایران از جمله 10 کشور برتر در وزارت امور خارجه انگلستان در حوزه گردشگری است واین کشورشهروندان خود را برای حضور در ایران و بازدید از آثار تاریخی این کشور تشویق می کند.
وی همچنین تشویق مردم فرانسه برای حضور درایران توسط مسئولان آن کشوررا ازدیگر امتیازات بارز گردشگری ایرانی در بعد بین المللی خواند.
یارمحمدیان با بیان اینکه در سال های گذشته به مقوله سفره ایرانی به عنوان یکی ازجاذبه های اصلی گردشگری کمتر توجه شده است گفت: سفره و غذای سنتی ایران می تواند از جمله پرجاذبه ترین موضوع های مرتبط با گردشگری، فرهنگی و جذب گردشگران باشد.
معاون گردشگری میراث فرهنگی استان اصفهان با اشاره به ارزش های سفره ایرانی از منظر فرهنگی گفت: احترام متقابل، نزدیکی نسل ها، گفتمان های سازنده و رجوع به مجموعه خانواده به عنوان یکی از اصلی ترین نهادهای اجتماعی از جمله ارزش ها و امتیازات توجه به سفره ایرانی است.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره سفره ایرانی در سراسر کشور و بصورت منطقه ای گفت: این جشنواره در هشت منطقه کشور برگزار می شود و استان اصفهان میزبان منطقه شش کشور است.
جشنواره منطقه ای 'سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری' با حضور نمایندگان پنج استان کشور با هدف فرهنگ سازی، توجه بیشتر به غذا به عنوان مقوله ای مهم در صنعت گردشگری و نمایش و عرضه غذاهای بومی و سنتی توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و با حمایت سرمایه گذاران بخش خصوصی از امروز (پنج شنبه) تا 13 آذر در مجموعه تاریخی کاخ چهلستون اصفهان برگزار می شود.
در این جشنواره استان های اصفهان، تهران، البرز، قم و مرکزی به معرفی برترین مرکز پذیرایی، برترین آشپز، بهترین غذای سرآشپز، بهترین پیش غذا، غذا دسر، نوشیدنی و دمنوش، سایت اینترنتی در حوزه غذا، طراحی آشپزخانه، آموزشگاه صنایع غذایی و غذای خانگی در بخش مسابقه مردمی می پردازند.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار