مهاباد؛

تشییع پیکر استاد حمزه زاده سردبیر اسبق خبر صدا و سیما در تبریز

پیکر استاد عزیز حمزه زاده از فعالان برجسته عرصه خبر و سردبیر سابق خبر صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی امروز تشییع شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، جمعی از فعالان رسانه ای ، مدیران ارشد و همکاران آن مرحوم امروز در صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی پیکر وی را تشییع کردند.

مرحوم عزیز حمزه زاده که سابقه بیش از سه دهه فعالیت خبری و روزنامه نگاری را در رادیو ، تلویزیون و مطبوعات آذربایجان شرقیدر کارنامه خود داشت ، از چند ماه قبل در بستر بیماری بود و دیروز از این دنیای فانی پر کشید.

حمزه زاده در طول سالهای فعالیت روزنامه نگاری خود ، منشا خدمات ارزشمندی در این حوزه حساس بود که روزنامه نگاری جنگ و جبهه از درخشان ترین آنها محسوب می شود.

عزیز حمزه زاده که متولد سال 32 در نقده ، متاهل و صاحب دو پسر بود ؛ سال 1354 وارد صداوسیما شد.

این استاد خبر، چندی بعد برای ادامه تحصیل در رشته متالوژی عازم فرانسه شد و سال 1359 با آغاز جنگ تحمیلی به ایران بازگشت و مدت 37 ماه ازمناطق عملیاتی سردشت ، حاج عمران و غرب کشور ، خبر و گزارش تهیه کرد.

وی در سال 62 به تبریز منقل شد و در واحد خبر صدا و سیمای مرکز تبریز به عنوان دبیرخبر و بعد از مدتی به عنوان سردبیر فعالیت کرد و از سال 1375 تا 1379 سرپرستی واحد خبر صدا و سیمای مرکز آدربایجان شرقی را بر عهده داشت.

وی در این سال ها مدیریت تهیه و تولید تاریخ شفاهی آذربایجان را در 70 قسمت به مدت 14 هزار دقیقه عهده دار شد که سندی ارزشمند از وقایعپیروزی انقلاب اسلامی محسوب می شود.

مرحوم حمزه زاده در این مدت همچنین 27 قسمت فیلم مستند میراث گذشتگان آدربایجان شرقی را تهیه و تولید کرد و سال 1379 به افتخار بازنشستگی نایل شد.

تدریس در کلاس های آموزشی باشگاه خبرنگاران جوان صدا و سیما ، روزنامه نگاری و تحقیق و بررسی در باره پیشینه مطبوعات آذربایجان شرقی از جمله فعالیت های شاخص استاد حمزه زاده در دوران پس از بازنشستگی بود.

پیکر آن مرحوم برای خاکسپاری به مهاباد منتقل شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.