مدتی است با سرد شدن هوا ، بخاریهای گازسوز ، گرما بخش منازل و محلهای کار شده است اما تا چه حد استانداردهای ایمنی در این خصوص رعایت می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ؛ کارشناس آتش نشانی شهرستان مهاباد می گوید : سیستم لوله کشی داخلی منازل باید هر چند وقت یکبار کنترل و از سالم بودن وسایل گاز سوز اطمینان حاصل شود.

کمال صالحی افزود : بخاریهای گازسوز باید به طور صحیح نصب شود ، دودکش وسایلگاز سوز باید کاملاً کنترل و از باز بودن مجاری دودکش ها اطمینان حاصلشود چرا که از عوامل مهم در بروز اتفاقهای ناگوار و خفگی و مرگ ناشی از این وسایل ، مسدود بودن مسیردودکش ها و محکم نبودن آنهاست و همین امر باعث ورود گاز سمی ناشی ازاحتراق حاصله از وسایل گازسوز به داخل اطاق ها می شود.

وی ادامه داد:استفاده از شیلنگ های مرغوب همراه با بست فلزی مناسب برای نصب وسایل گازسوز ، استفاده نکردن از شومینه که علاوه بر افزایش مصرف منجر به آلودگی محیطشده و سردرد و سرگیجه را به همراه دارد از موارد دیگری است که باید به آنتوجه شود.

یکی از پزشکان عمومی شهرستان مهاباد نیز با بیان اینکه منوکسیدکربن ، گازی بی رنگ ، بی بو و غیر محرک است و مسمومیت با آن از مرگبارترین انواع مسمومیت هاست.

شمس برهان افزود : سردرد ، گیجی ، ضربان شدید شقیقه ها ، وزوز گوش و خواب آلودگی از علایم تماس طولانی با منوکسید کربن است.

وی با اشاره به اینکه اولین اقدام در برخورد با فردی که با گاز منوکسیدکربن مسموم شده است ، انتقال مصدوم به هوای آزاد است ، تاکید کرد : در صورت قطع تنفس بیمار مسموم با منوکسید کربن و گاز های دیگر ، باید احیای قلبی عروقی را آغاز کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.