رییس جهاددانشگاهی با بیان اینکه از تولیدات علمی استفاده مناسب نمی شود گفت: بهره گیری از محصولات ایرانی، علوم پایه را رشد می دهد.

سید حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در حوزه استفاده از توانمندی های خود مشکلات زیادی داریم لذا این مشکلات نباید مانع شود که بعنوان یک سازمان فرهنگی و علمی از فعالیتهای علمی حمایت و قدردانی نکنیم.

وی ادامه داد: برگزاری مراسم مختلف همچون جشنواره کتاب دانشجویی فرصتی است تا علاوه بر تشویق آنها برای دست به قلم شدنشان بتوانیم مسائل و مشکلات این حوزه مطرح کنیم.

رییس جهاد دانشگاهی یکی از مشکلات در تسریع توسعه علم و فناوری را عدم استفاده مناسب از تولیدات علمی دانست و بیان کرد: این مشکل از آنجا ناشی می شود که از محصولات ایرانی استفاده نمی کنیم، اگر در تمام حوزه ها از علوم انسانی گرفته تا کشاورزی و فنی و مهندسی از محصولات ایرانی استفاده شود، به تبع آن برای تولید محصول به تولید علم و برای تولید علم به کار علمی و توسعه علوم پایه نیاز خواهد شد.

طیبی با اشاره به اینکه زنجیره توسعه علوم پایه تا تولید محصول تنها با استفاده از محصولات ایرانی شکل می گیرد، ادامه داد: حال که بسیاری از جوانان و دانشجویان ما تصمیم گرفتند توانمندی علمی و پژوهشی خود را طبق جشنواره های مختلف مثل کتاب دانشجویی در اختیار دیگران گذارند باید آنها را حمایت کنیم تا رفع مشکلات مورد توجه قرار گیرد.

 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار