ذوالفقارنسب: انتقال آزمون و جهانبخش به تیم های بزرگ دور از دسترس نیست

کارشناس فوتبال کشورمان معتقد است در صورت ادامه درخشش لژیونرهای فوتبال ایران، احتمال انتقال آنها به تیم های معتبر جهان در آینده زیاد است.

بیژن ذوالفقارنسب در گفتگو با خبرنگار فوتبال و وفوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به درخشش لژیونرهای ایرانی در لیگ های اروپایی گفت:خوشبختانه در هفته های اخیر شاهد عملکرد بسیار خوب لژیونرهای ملی پوش کشورمان بوده ایم.به نظر من بازیکنانی مانند سردار آزمون و علیرضا جهانبخش از هوش و استعداد قابل توجهی برخوردار هستند و اگر قدر خود را بدانند و در انتخاب های خود دقت کنند، انتقال آن ها به تیم های بزرگ اروپایی دور از دسترس نیست.

کارشناس فوتبال کشورمان همچنین با انتقاد از تعداد پایین تیم های صعود کننده لیگ یک فوتبال به لیگ برتر اظهار کرد:در حال حاضر فقط دو تیم می توانند از لیگ یک به لیگ برتر فوتبال کشورمان صعود کنند که این تعداد در مقایسه با سایر کشورها کم است،زیرا در اکثر کشورهای صاحب فوتبال،سهمیه تیم های لیگ یکی برای صعود به دسته بالاتر حداقل 1+2 است.

وی افزود:به نظر من فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ کشور ما نیز باید قوانین مربوط به نحوه صعود تیم های لیگ یک به لیگ برتر را مورد بازنگری قرار دهند و از شیوه  1+2 استفاده کنند.بدین ترتیب دو تیم به صورت مستقیم به لیگ برتر صعود می کنند و تیم سوم نیز در دیدار پلی آف به مصاف تیم چهاردهم لیگ برتر می رود تا تکلیف شانزده تیم نهایی دوره بعد لیگ برتر مشخص شود.

ذوالفقارنسب در پایان با انتقاد از کنفدراسیون فوتبال آسیا تصریح کرد:متاسفانه کنفدراسیون فوتبال آسیا حتی در یک زمینه نیز فوتبال ایران را در مراسم بهترین های فوتبال آسیا به عنوان نامزد دریافت جایزه انتخاب نکرد.در این زمینه ضعف روابط بین المللی ورزش ما نیز به طور حتم موثر بوده است.

وی ادامه داد:شاید در بخش بهترین بازیکن فوتبال آسیا،بازیکنان ژاپنی،کره ای و... بهتر بوده باشند اما فوتبال ما می توانست در بسیاری از بخش های دیگر نامزدی برای دریافت جایزه داشته باشد.امیدوارم از این پس کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال کشورمان با جدیت بیشتری استعداد ها و ظرفیت های فوتبال ایران را به فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی کند تا در سال های آینده بتوانیم در جمع برترین های قاره کهن حضور دشته باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار