مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: مراکز بهاران زیرساخت توسعه‌ای برای کارآفرینی و ایجاد اشتغال محلی به شمار می‌روند.

مراکز بهاران زیر ساختی برای توسعه کارآفرینیرضا قدیمی مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: در مدل اقتصادی شهرداری تهران، مراکز بهاران به عنوان زیرساخت اقتصاد محلی برای توسعه کارآفرینی و ایجاد اشتغال محلی به شمار می‌روند که ورود معتادان در این مراکز ممنوع بوده و حضور در این مراکز فقط ویژه بهبودیافتگان تهرانی است، همچنین معتادان شهرستانی نیز به شهرهایشان بازگردانده می‌شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: ورود معتادان پس از ترک به مجموعه بهاران به صورت داوطلبانه است و افراد در این مراکز  پس از گذراندن دوره‌های کارآفرینی، حرفه آموزی، برگزاری جلسات مددکاری و مشاوره، برای ورود به بازارکار آماده می‌شوند.

قدیمی تأکید کرد: در حال حاضر 24 مرکز بهاران با ظرفیت 2 هزار و 300 نفر در پایتخت فعال بوده و قرار است که تا پایان امسال با افتتاح 20 مرکز دیگر حدود 2 هزار و 100 نفر به ظرفیت موجود افزوده شود، همچنین در مجموع ظرفیت این مراکز تا پایان سال 95 نیز 4 هزار و 400 نفر خواهد شد.

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران در پایان گفت: طی 9 ماهه اخیر، بیش از یک هزار و 500 نفر در مراکز بهاران پذیرش شدند که شناسایی خانواده‌های این افراد و تشویق آنان برای حضور و شرکت در جلسات مشاوره و مددکاری یکی از اهداف مهم این مراکز در راستای حمایت‌های روانی و روحی مددجویان است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار