اصفهان؛

ضرورت آموزش کشاورزان استان برای تغییر روش آبیاری مزارع

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: لازم است به کشاورزان شهرستان و استان آگاهی لازم برای تغییر الگوی کشت و تغییر سیستم آبیاری مزارع ارائه شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سمیه محمودی  در دیدار با رییس صندوق کارآفرینی امید استان اصفهان، یکی از مهمترین معضلات کشور، استان و شهرستان شهرضا را بحران خشکسالی و کاهش سفره‌های آب زیر زمینی دانست و اظهار کرد: لازم است به کشاورزان شهرستان آگاهی لازم برای تغییر الگوی کشت و تغییر سیستم آبیاری مزارع ارائه شود.

وی تلاش برای رفع بحران کم آبی، اتمام پروژه نیمه تمام فاضلاب شهری و رفع موانع اشتغال در شهرستان را مهمترین اولویت های کاری خود برشمرد و افزود: مجمع نمایندگان استان هم، برای کاهش آثار نامطلوب بحران کم آبی تلاش می‌کنند، خشکی تالاب گاوخونی نیز یکی از معضلات مهم استان در حوزه زیست محیطی است که باید با جدیت پیگیری و برطرف شود زیرا این منطقه با تولید ریزگردهای سمی باعث ایجاد مخاطرات زیادی برای انسانها و محیط اطراف می‌شود.

نماینده مردم شهرضا و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تأکید بر ضرورت توزیع امکانات کشور بر اساس ظرفیت ها و امکانات هر منطقه، بیان کرد: مجمع نمایندگان بازوی توانمدی برای مسؤولان استان است که می‌تواند با همکاری مناسب هم معضلات استان را برطرف کند.

محمودی مهاجرپذیر بودن را یکی از مهمترین ویژگیهای شهرستان شهرضا برشمرد و افزود: وجود امکانات رفاهی نظیر خدمات بهداشتی و درمانی مناسب در شهرضا باعث شده تا افراد زیادی این شهرستان را به عنوان محل زندگی خود انتخاب کنند.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار