کرمان؛

لزوم حفظ مزارع و باغ های کشاورزی بعنوان سرمایه ملی

نماینده مرم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت : ما راهی جز استفاده بهینه از خاک و آب را نداریم و باید با شتاب بیشتری به سمت مکانیزه کردن سیستم آبیاری مزارع کشاورزی حرکت کنیم.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حسین امیری در حاشیه مراسم افتتاح دو طرح بزرگ کشاورزی و دامپروری در بخش یزدان آباد زرند با اشاره به اینکه کم آبی یکی از مهمترین چالش های کشور است افزود : بر اساس حکم مجلس در بودجه سنواتی ، دولت موظف به پرداخت 85 درصد هزینه مجهز شدن مزارع به سیستم آبیاری مکانیزه می باشد.

وی ضمن اشاره به این نکته که باغات و مزارع کشاورزی یادگار گذشتگان ما میباشند اظهار داشت : حفظ اراضی کشاورزی بعنوان سرمایه ملی وظیفه همه میباشد ، کشاورزان و مسئولین باید درکنار هم برای توسعه و بهره وری بیشتر اراضی کشاورزی تلاش کنند.

وی همچنین با اشاره به طرحهای افتتاح شده در این مراسم بیان داشت : سرمایه گذاری در این بخش ها باعث حفظ بیشتر امنیت غذایی کشور می گردد ، و زحمات سرمایه گذاران و مسئولین قابل تقدیر می باشد.

گفتنی است باحضور سایر مسئولین در این مراسم دو طرح کشاورزی و دامپروری در بخش یزدان آباد شامل استخر ذخیره آب کشاورزی به ظرفیت 6000 متر مکعب و یک واحد دامپروری 2000 راسی که اشتغالزایی 70 نفر را بصورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم می کند ، با اعتباریبالغ بر 18 میلیارد ریال به بهره برداری رسید

انتهای پیام/س
برچسب ها: مزارع ، کشاورزی ، سرمایه ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.