سرنوشت عجیب چاپکوئنسه؛ از لیگ دسته چهارم برزیل تا فینال جام باشگاه های آمریکای جنوب

بامداد سه شنبه با سقوط هواپیمای چاپکوئنسه، 76 نفر فوت شدند.

سرنوشت عجیب چاپکوئنسه؛ از لیگ دسته چهارم برزیل تا فینال جام باشگاه های آمریکای جنوببه گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،اعضای تیم ، مدیران تیم و بازیکنان در این سفر برای بازی رفت فینال جام باشگاه های آمریکای جنوبی مقابل ناسیونال در مدلین حضور داشتند. شاید چاپاکوئنسه برای فوتبالدوستان نام چندان اشنایی نباشد. این تیم در سال 1973 در منطقه چاپکو در جنوب برزیل تاسیس شد. آنها در سال 1977 اولین جام منطقه ای خود را بردند و تازه دو سال است که در لیگ دسته اول برزیل حضور دارند. آنها تا سال 2009 در لیگ دسته چهارم برزیل حضور داشتند. آنها در سه سال بعدش در لیگ دسته سه حضور داشتند و پس از آن به لیگ دسته دوی برزیل رسیدند تا از سال 2014 تا کنون در لیگ دسته اول حضور داشته باشند.

این تیم بازیکنانی سختکوش و با استعداد در اختیار داشت که برونو رانخل، ستاره 34 ساله این تیم بود. رانخل با 10 گل در 31 بازی اقای گل این تیم بود. سانتانای 35 ساله کاپیتان و مدافع میانی چاپکوئنسه سابقه حضور در اتلتیکو مادرید و مایورکا را هم دارد . بیتکو، بازیکن 21 ساله چاپکوئنسه که به صورت قرضی از هوفنهایم خریده شده در این فصل 16 بازی برای تیم برزیلی داشته است. کایو جونیور ، مربی این تیم در زمان بازی خد در خط حمله بازی می کرد و در بیشتر دوران فوتبالش در آمریکای جنوبی بوده است. او در سال 2002 رو به مربیگری آورد و از آن زمان تا کنون هدایت 19 تیم را به عهده داشته است. او اوایل امسال هدایت چاپکوئنسه را به عهده گرفت.

چاپکوئنسه در حال حاضر در رده نهم لیگ برزیل در میان 20 تیم قرار گرفته و از 37 بازی لیگ خود 13 تا را برده است. حضور این تیم در فینال جام باشگاه های آمریکای جنوبی که دومین تورنمنت معتبر قاره پس از لیبرتادورس است باعث شد که نامشان سر زبان ها بیفتد. آنها در مرحله یک شانزدهم غول فوتبال آرژانتین یعنی ایندپندینته را حذف کردند. آنها کویابا اسپورته، جونیور و سن لورنزو را هم در طول مسابقات پشت سر گذاشتند.

منبع:نود

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.