مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از رونمایی پنج عنوان کتاب تالیف مشترک به زبان انگلیسی و فارسی در شیراز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ بهزاد مریدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: در پانزدهمین نمایشگاه کتاب شیراز از پنج عنوان کتاب تالیف مشترک به زبان انگلیسی و فارسی رونمایی شد.
مریدی خاطر نشان کرد: این آثار شامل کتاب «فنون و صناعات ادبی» بر اساس فرهنگ اصطلاحات ادبی نوشته «مایر هوارد آبرامز» ترجمه ای از کتاب" Glosary of Literatory Term"  نقد عملی نمایشنامه های انگلیس و آمریکا» با موضوع  نقدی تحلیلی بر نمایشنامه های مدرن آمریکا و انگلیس و «انگلیسی برای زبان تخصصی الهیات» در زمینه الهیات است.
مریدی افزود: «نقد عملی اشعار مدرن انگلیس و آمریکا» با موضوع بررسی بیش از 284 سروده شاعران انگلیسی و آمریکایی و «خلاصه مباحث ادبیات انگلیس و آمریکا» شامل مفاهیم اصلی و عمده موجود در ادبیات غرب از دیگر کتب تالیف شده است.
وی در مراسم رونمایی از این تالیفات از پیگیری تاسیس خانه ترجمه در استان فارس خبر داد و تصریح کرد: با توجه به وجود توانمندی های بسیار در حوزه ترجمه و نیاز به همگرایی  این خانه به زودی آغاز به کار می کند.
این کتاب ها توسط کیان پیشکار و بهزاد مریدی در زمینه های نقد ادبی، شعر و نمایشنامه و رمان بر اساس نیاز دانشجویان ادبیات انگلیسی، هنرهای نمایشی و هنرهای تجسمی تالیف شده اند.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.