در فصل دوم کاوش ها در پاسارگاد تا کنون 40 هکتار از محوطه این مجموعه تاریخی با روش های الکترومغناطیس و مغناطیس سنجی بررسی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ کورش محمد خانی سرپرست ایرانی هیئت باستان شناسی پاسارگاد گفت: فصل دوم کاووش های پاسارگاد از ابتدای آبان آغاز شده و تا کنون 20 هکتار از محوطه این مجموعه تاریخی با روش های الکترومغناطیس و 20 هکتار دیگر با روش های مغناطیس سنجی بررسی شده است.
محمد خانی با بیان اینکه ساختار های مسکونی از دوره فرا هخامنشی در محوطه شناسایی شده است، افزود: این ساختارها با بررسی ژئوفیزیک، توپو گرافی و عکاسی هوایی به وسیله پهباد تائید شده است.
حمیده چوبک رئیس پژوهشکده باستان شناسی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: پژوهش های باستان شناسی یکی از دانش های جهانی است و از رشته ها و دانش های مختلف استفاده می کند، بنابر این در پروژه های مطالعاتی باستان شناسی از تمام تجارب و امکانات فنی و علمی جهان استفاده می شود.
وی تصریح کرد: همکاری هیئت های باستان شناسی و مرمت آثار تاریخی کشور های ایتالیا و فرانسه از سه سال پیش در پاسارگاد آغاز شده است و در فصل جدید، همکاری هیئت باستان شناسی ایران وفرانسه بیش از40 هکتار از محوطه تاریخی پاسارگاد مورد بررسی و تحقیقات ژئو فیزیک قرار گرفت.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.