یکی از شاعران جوان کشورمان است که اگرچه تا به امروز موفق به انتشار مجموعه اشعارش نشده، اما به نظر می‌رسد حرفی برای گفتن داشته باشد.

ماجرای شاعر جوانی که به وسوسه دریافت جایزه شاعر شدوحید شیخ، شاعر جوان کشورمان در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نحوه ورودش به عرصه شعر و شاعری را چنین تشریح کرد: در زمان تحصیل در دبیرستان متوجه شدم که هر ساله از طرف مدرسه به دانش‌آموزانی که در حوزه‌های فرهنگی و هنری فعالیت داشته‌اند، جایزه می‌دهند. البته درس من هم نه خوب بود و نه بد. یک سال یعنی در سال دوم دبیرستان، دایی‌ام به من گفت اگر بتوانی جایزه‌ای از طرف مدرسه دریافت کنی، یک گوشی تلفن همراه از من خواهی گرفت. من نیز یکی از اشعاری را که پدرم سروده بود، به مدرسه فرستادم و جایزه را دریافت کردم. البته بعد از آن معلم ادبیاتم به صورت مداوم می‌خواست که اشعارم را ببیند و من نیز سعی می‌کردم با هر موضوعی شعری بسرایم که البته آنچنان که باید و شاید خوب نبودند.
 
وی افزود: بعدها به انجمن ادبی رفتم و سپس با یک غزل و یک رباعی به تهران آمدم و متوجه شدم که در فضای این شهر بستر خوبی برای رشد شاعران جوان فراهم شده است.
 
این شاعر در بخش پایانی سخنانش اظهار داشت: درد شاعر، درد اجتماع است و ردپای این درد در اشعار شاعران بزرگ و شناخته شده‌ای چون سعدی نیز دیده می‌شود.
 
یادآور می‌شود؛ تاریخ نشان داده که شرایط جامعه به گونه‌ای در اشعار شاعران منعکس می‌شود که برخی از صاحب نظران شعر را آینه هر آنچه در جامعه رخ می‌دهد،  می‌دانند.

وحید شیخ، یکی از شاعران جوان کشورمان است که اگرچه تا به امروز موفق به انتشار مجموعه اشعارش نشده، اما به نظر می‌رسد که با وجود شرایط موجود حرفی برای گفتن داشته باشد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار