فرماندار شهرستان نجف آباد از پایین بودن سرانه مطالعه در جامعه به عنوان یک معضل نامبرد و گفت: همه ما ً در قبال این معضل مسئول هستیم وباید برای افزایش آن تلاش کنیم .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سیروس محمودی عصر امروز در جلسه تقدیر از کتابداران شهرداری این شهرستان افزود: در صورت غفلت از این موضوع باید منتظر افزایش عمق انقطاع فرهنگی نسل های مختلف جامعه و گسترش بسیاری از ناهنجاری ها باشیم.
محمودی اصافه کرد: بی توجهی به فرهنگ مطالعه و کتابخوانی باعث کاهش تعهد جامعه نسبت به تاریخ و فرهنگ گذشته خود خواهد شد.
وی بهترین راه مقابله با معضلات مختلف اجتماعی، حفظ نسل جوان، ارزش ها و اتحاد جامعه را تقویت امر مطالعه در بین اقشار مختلف دانست .
محمودی بدون ذکر سرانه مطالعه در گستره ملی و شهرستانی افزود: جامعه ای که روزگاری به کتاب و کتابخوانی افتخار می کرد، امروز به پایین ترین سرانه مطالعه رسیده که این امر هشداری جدی است.
معاون استانداراصفهان و فرماندارویژه شهرستان نجف آباد در جلسه تقدیر از کتابداران سازمان رفاهی تفریحی شهر داری نجف آباد افزود: خوشبختانه درچند سال گذشته کارهای فرهنگی ارزشمندی توسط شهر داری نجف آباد در زمینه توسعه مراکز فرهنگی تجهیز کتابخانه ها و تشویق مردم به مطالعه انجام گرفته است .
23 باب کتابخانه در شهرستان نجف آباد وجود دارد ،کتابخانه زهرائیه بزرگترین کتابخانه عمومی مستقل و مردمی نجف آباد است که بیش از 50 هزار جلد کتاب در آن وجود دارد .


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.