یک متخصص تغذیه گفت:فلاونوئید موجود در کرن بری ها می تواند به درمان زخم معده و تسریع روند بهبود آن کمک کند.

افرادی که زخم معده  دارند این خوراکی ها را بخورند/خطر سرطان معده را  با این نکات کاهش دهید
محمد حسین عزیزی متخصص تغذیه در گفت و گو با خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛گفت: کرن بری ها سرشار از فلاونوئید ها هستند که می تواند برای درمان زخم معده موثر واقع شوند. فلاونوئید می‌توانند رشد هلیکوباکتر پیلوری را کاهش داده و به تسریع روند بهبود کمک کنند.

وی ادامه داد: مواد غذایی دیگری هم که حاوی فلاونوئیدها هستند، مثل کرفس، پیاز، سیر و چای سبز همگی می‌توانند در کنار کرن‌بری برای کمک به درمان زخم معده مصرف شوند و بهتر است قبل از استفاده با پزشک مربوطه مشورت های لازم صورت گیرد.

عزیزی ابراز داشت: میوه بلوبری به علت داشتن آنتی اکسیدان های قوی می توانند سیستم ایمنی را تقویت کرده و به مبارزه با ویروس و باکتری ها پرداخته و به درمان زخم معده کمک شایانی کند.

وی بیان  داشت: گیلاس، کدو تنبل و فلفل دلمه‌ای هم از میوه‌ها و سبزی‌هایی هستند که مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان دارند. البته اگر هر کدام از این مواد غذایی باعث ایجاد ناراحتی در دستگاه گوارش شود، باید از ادامه مصرف آن خودداری کرد.

عزیزی با بیان اینکه زخم معده در طولانی مدت می تواند به سرطان معده تبدیل شود اظهار داشت: يكي ديگر از عوامل مهم در بروز سرطان معده كمبود سلنيوم، ويتامين E و آنتي‌اكسيدان‌هاست. 

سبزيجات و ميوه‌های تازه، به خصوص مركبات داراي آنتي‌اكسيدان‌هايي هستند كه از سرطان معده جلوگيري مي‌كنند. 

وی خاطر نشان کرد:امروزه به دليل زياده‌روي در مصرف مسكن‌ها ازجمله ديكلوفناك، بروفن و  آسپرين شيوع زخم معده افزايش یافته است. از طرف ديگر با بالا رفتن سن افراد عوارض ناشی از مسکن ها افزایش می یابد.

عزیزی یاد آور شد:از نظر علائم باليني، سرطان معده ابتدا فقط ممكن است باعث سوء هاضمه، درد خفيف معده، بي‌اشتهايي، كاهش وزن، سيري زودرس و ترش كردن شود. اگر فردي دچار اين علائم شود، به خصوص اگر بالاي 45 سال داشته باشد، حتما بايد آندوسكوپي انجام دهد.

 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
فقط میگه میوه سبزی حبوبات بخورید اصلا حرفی از گوشت گوسفند نیست برنج هم به میزان کم آخه مگه میشه گوشت نخوریم با این که گرونه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۸:۴۵ ۲۶ شهريور ۱۳۹۸
من سه ساله که ورم معده دارم بهر دوکتری هم که رفتم فایده نداشته الانم داره رنج میبرم ازدرد معده اگر کسی می تونه کمم کنه لطف کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
گلپر درشت رو به روش حكيم روا زاده دم كنيد و بخورين
شربت سحر آميز حكيم روازاده رو سرچ كنيد
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۹:۴۴ ۱۰ مرداد ۱۳۹۸
مدت 15 سال بود از مشکلات متعدد معده و روده همه جورش رنج میبردم.زندگیم زهرمارم شده بود.مسافرت نمیتونستم برم.رستوران.سره کار همش جور وارجور.علایم شبیه زخم معده.سو هاضمه .اسهال و صدتا مشکل دیگه.هر دکتر یه جور دارو میداد 4 ساعت خوب بودم دوباره شروع میشد.الان از سال نود که ازدواج کردم راحت شدم.گیاه بومادران واقعا نمایشگر قدرت خداست.دمنوش کنید و میل کنید.سالاد کاهو و سبزیجات.شمارو به خدا برنج هندی لب نزنید که سمه.منو بیچاره کرده بود.بازم میگم گیاه بومادران.بومادران و بومادران
France
یوسف.یعقوبی
۲۰:۳۴ ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
من مدت پانزده سال میشد ژخم معده و. عفونت معده هستم بسیار زیاد دارو ها را خوردم هیچ کدام..تاسیر نداشت چه کار.باید.بکنیم
Iran (Islamic Republic of)
حجت الله مسعود مقدم
۰۱:۲۰ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
من حدود ده سال که مشکل زخم معده و ورم معد دارم.متاسفانه تنها چیزی که باعث تشدید ان میشود رعایت نکردن رژیم غذایی هست.بیشرین چیزی که تا الان کمکم کرد خوشبختانه خورد عسل بود..لطفن از خوردن پرتقال.چای.قهوه.سبزی.ادویه جات.تریشیجات.و سرخ کردنی ه.تا درحد امکان خوداری کنید.موفق باشید.
آخرین اخبار