نتایج اولیه دور دوم انتخابات مقدماتی جناح محافظه کار فرانسه، از پیروزی «فرانسوا فیون» حکایت دارد.

به گزارش گروه بین‌‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛به نقل از روزنامه لوموند، فیون برای مشخص کردن نامزد حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2017 با «آلن ژوپه» وزیر امور خارجه سابق فرانسه رقابت می ‌کند.

بنا بر این گزارش، نتایج اولیه انتخابات از پیشتازی فیون با کسب ۷۰% آرا حکایت دارد. ژوپه هم ۳۰% آرا را به دست آورده است.

فیون و ژوپه پس از شکست «نیکلا سارکوزی» رئیس ‌جمهور سابق فرانسه در دور نخست انتخابات درون حزبی، به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

فرانسوا فیون در دولت سارکوزی، از سال 2007 تا 2012 نخست وزیر فرانسه بود.

وی از جمله سیاستمداران فرانسوی است که روابط بسیار نزدیکی با «ولادیمیر پوتین» رئیس ‌جمهور روسیه دارد و گفته به فرهنگ و تاریخ روسیه بسیار علاقمند است.

وی خواهان ائتلاف با ولادیمیر پوتین درباره جنگ داخلی سوریه و مبارزه با داعش است و معتقد است که سیاست چهار سال اخیر فرانسه در قبال سوریه شکست خورده و باعث تشدید جنگ داخلی در این کشور شده‌و باید به دنبال راهکار دیگری برای توقف جنگ داخلی در سوریه بود.

فیون همچنین در انتقاد از سیاست‌های «فرانسوآ اولاند» رئیس‌ جمهور کنونی فرانسه در قبال روسیه اظهارکرد این سیاست‌ها مسکو را به تشدید مواضع، انزوا و اقدامات ملی‌ گرایانه وامی ‌دارد.

اندکی پس از اعلام پیشی گرفتن فیون در نتایج اولیه، آلن ژوپه ضمن پذیرش این شکست، پیروزی فیون را به او تبریک گفت.

انتخابات ریاست جمهوری آتی فرانسه طی روزهای 23 آوریل (3 اردیبهشت 96) و 7 ماه می 2017 (17 اردیبهشت 96) برای تعیین سکان ‌دار بعدی کاخ الیزه که پنج سال یکبار با رأی مستقیم مردم انتخاب می شود، برگزار خواهد شد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار