همدان؛

آغاز کار نیروهای مراقب سلامت برای ورود اطلاعات شخصی و سلامت افراد

رئیس مرکز بهداشت همدان از آغاز کار نیروهای مراقب سلامت به منظور شناسایی جمعیت زیرپوشش خبر داد.

آغاز کار نیروهای مراقب سلامت برای ورود اطلاعات شخصی و سلامت افرادبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد خیراندیش اظهار داشت: نیروهای مراقب سلامت از روز گذشته کار ورود اطلاعات فردی و پزشکی افراد را در مناطق حاشیه‌ای شهر همدان آغاز کرده‌اند که فاز دوم این طرح در ماه آینده در مناطق دیگر شهر همدان انجام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه حوزه سلامت، امین اسرار مردم است و اطلاعات فردی و سلامت افراد برای ارائه خدمات مناسب در حوزه بهداشت و درمان استفاده می‌شود؛ همکاری و تعامل رسانه‌ها و مطبوعات به منظور تنویر افکار عمومی و جلب حمایت مردم در ارائه اطلاعات صحیح را خواستار شد.

دکتر خیراندیش، ارائه اطلاعات صحیح فردی و پزشکی افراد را مهم دانست و گفت: مردم از امنیت اطلاعات خود مطمئن باشند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان با بیان اینکه به دلیل همزمانی تقریبی این طرح با اجرای سرشماری نفوس و مسکن، اطلاع‎رسانی مناسب به مردم در مورد این موضوع اهمیت دارد.

دکتر خیراندیش افزود: نیروهای مراقب سلامت، اطلاعات فردی و پزشکی افراد را وارد سامانه می‌کنند و بر اساس این اطلاعات، ارائه خدمات به افراد متناسب با شرایط به طور رایگان انجام می‎شود.

وی ادامه داد: با مشخص شدن افراد تحت پوشش هر نیروی مراقب سلامت، این فرد پیگیر امور مربوط به سلامت فرد می‌شود و در واقع ارائه خدمات به صورت فعال انجام می‎شود که پیش از این، توسط بهورزان در روستاها ارائه می‎شد و از این پس، در شهرها هم تمام جمعیت تحت پوشش این خدمات قرار می‌گیرند و به این ترتیب، پرونده تمام افراد حتی در دورترین نقاط شهرستان ثبت می‎شود و در تمام نقاط کشور، قابل دسترس است.

انتهای پیام/ د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.