معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان گفت : 700 مدرسه در سطح استان، مجری طرح تعالی مدیریت هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،علی زنگی آبادی با اشاره به اینکه 407 مدرسه در استان که پارسال مجری این طرح بوده اند، گفت: بر اساس برنامه پیش بینی شده تا دو سال آینده حداقل در پنجاه درصد از مدارس این استان این طرح اجرایی شود.

وی از برنامه تعالی مدیریت مدرسه و درس پژوهی به عنوان دو الگو در جهت بالابردن کیفیت مدیریت و در راستای کیفیت بخشی به برنامه ها و فعالیت های آموزش متوسطه استان یاد کرد وافزود : هر دوی این الگوها در سطح استان پیگیری می شود تا هم مدیریت کلاس درس در فرآیند یاددهی ویادگیری و هم مدیریت مدارس منطبق بر الزامات و دستورات سند تحول بنیادین باشند.

زنگی آبادی با بیان اینکه مدرسه، محور تمامی فعالیت های تعلیم و تربیت است و تمامی تمرکز باید بر روی مدرسه قرار گیرد، گفت: مدیر مدرسه به عنوان یکی از ارکان پنج گانه مدرسه، نقشی اساسی در پیشبرد اهداف مدرسه برعهده دارد.

وی شناخت ظرفیت های مختلف مدرسه از سوی مدیران مدارس، بالا بودن توانایی های حرفه ای و تسلط کامل و کافی مدیران به نظریه های سازمان مدیریت و عوامل انگیزشی، اعتقاد داشتن به برنامه ریزی و برنامه محوری، داشتن دیدگاه مشارکتی و کارگروهی را از عوامل موثر در موفقیت مدیران در اجرای طرح تعالی دانست.

زنگی آبادی شناخت کامل و جامع هدف های مجموعه، تعیین جایگاه خود نسبت به اهداف مشخص شده، شناخت ظرفیت های مختلف درون و برون مدرسه ای، تهیه ی نقشه ی راه، تعیین تقویم اجرایی و زمان بندی برای رسیدن به اهداف، تقسیم کار و مشخص نمودن الگوی ارزیابی از برنامه ها را از گام های موثر در مسیر موفقیت در برنامه ی تعالی مدیریت دانست.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: طرح تعالی ، مدرسه ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار