روزنامه لبنانی الاخبار از تلاش‌های صباح احمد صباح برای میانجیگری بین مصر و عربستان بمنظور احیای روابط دو کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رای الیوم، روزنامه لبنانی الاخبار در مقاله‌ای از تلاش های صباح احمد صباح، امیر کویت، برای میانجیگری در روابط مصر و عربستان خبر داد.

در این مقاله آمده است: تلاش های کویت برای میانجیگری میان مصر و عربستان پس از تلاش های امارات برا احیای آن و سفرهای متعدد مقامات اماراتی در هفته های گذشته به دو کشور صورت گرفته است.

این روزنامه به نقل از منابعی در ریاست جمهوری مصر نوشته است: منابع مصری تاکید کردند که امیر کویت وعده داده است به سرعت در جریان محار بحرام میان مصر و عربستان مداخله کند و در این راستا چهارشنبه هفته گذشته با عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر، دیدار کند.

رئیس جمهور مصر در این دیدار از وی خواست بر مقامات مصری در مسئله دو جزیره "تیران و صنافیر" فشار وارد نکنند؛ زیرا این مسئله به دادگاه ارجاع داده شده است و نمی‌توان درباره آن سخن گفت.

در این مقاله آمده است، عبدالفتاح سیسی در دیدار با امیر کویت ضرورت احترام گذاشتن عربستان به اختلاف نظرها در پرونده های سیاسی و منطقه‌ای را خواستار شد و گفت: مصر حکومت کوچکی نیست که وابسته و تابع عربستان سعودی شود.

وی تاکید کرد به ملک سلمان، پادشاه عربستان، احترام می‌گذارد، اما انتقاد علنی وی از سیاست خارجی مصر را نمی‌پذیرد. همچنین گفت: توقف صادرات نفت روابط میان دوکشور را بد جلوه داد.

رئیس جمهور مصر با بیان اینکه  کشورش هیچ گاه مواضع کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و عربستان و حمایت آنها از حکومت مصر را بعد از انقلاب 30 ژوئن فراموش نمی‌کند، افزود: آنچه رخ داده است نمی‌تواند تنزل دهنده جایگاه مصر باشد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار