وب‌سایت اکونومیست در مطلبی به بررسی موضع دولت آینده ترامپ درباره مسئله شکنجه در بازجویی‌ها پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وب‌سایت اکونومیست در تیم انتقال قدرت دونالد ترامپ -- رئیس جمهور منتخب آمریکا -- افرادی وجود دارند که از روش‌های بازجویی با شکنجه حمایت می‌کنند.

ترامپ قصد دارد "جف سشنز" – سناتور آلاباما – را به عنوان دادستان کل آمریکا معرفی کند. جف سشنز، یکی از 5 سناتوری بود که با قوانین نظارت بر بازجویی‌ها که در سال‌های 2005 و 2015 تصویب شد، مخالفت کرد. در این قوانین، رفتار تحقیرآمیز با بازداشت‌شدگان ممنوع اعلام شده است. سشنز اعلام کرده است پیروی از این قوانین به دشمنان آمریکا اجازه خواهد داد بیش از پیش قدرت به دست آورند. همچنین وی با دادن حق قانونی به متهمان به انجامِ عملیات تروریستی نیز مخالفت کرده است.

مایک پمپئو – نامزد ریاست سازمان سیا در دولت ترامپ – گزارش مجلس سنا درباره بازجویی‌های سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) را محکوم کرده  و گفته است انجام "این اقدامات قانونی، امنیت مردم آمریکا را به خطر می‌اندازد."

اکنون، هرگونه شکنجه در قوانین آمریکا رد شده است. این در حالی است که درباره فرستادن بازداشت‌شدگان به کشورهای دیگر برای انجام بازجویی‌ها قانونی وجود ندارد. دونالد ترامپ می‌تواند این قوانین را به سادگی تغییر دهد و بازداشتگاه‌های سازمان سیا را بازگشایی کند. دونالد ترامپ تعهد کرده است زندان گوانتانامو را مملو از "انسان‌های بد" کند. 

وی در رقابت‌های انتخاباتی نیز اعلام کرده بود در صورت رسیدن به ریاست جمهوری آمریکا، شکنجه به روش القای حس غرق شدن – که پس از استفاده از آن در دولت جرج بوش، اقدامی غیرقانونی شناخته شد – و دیگر روش‌های شکنجه را بازخواهد گرداند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار