مدیر کل اوقاف وامور خیریه آذربایجان غربی از جایگاه نخست آذربایجان غربی دراجرای نیات واقفان در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ حجه السلام ناصر جوانبخت در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اعلام این خبر گفت: 81 درصد از درآمد موقوفات استان در اجرای نیات واقفان صرف شده است که از این نظر استان آذربایجان غربی رتبه نخست را در کشور دارد.

وی بااعلام اینکه اکثر نیات واقفان در استان با نیت حضرت سیدالشهداء است گفت: بیش از 60 درصد این نیات وقف امام حسین (ع) است.

حجت الاسلام ناصر جوانبخت بااعلام اینکه در حال حاضر 6 هزار و 102 موقوفه در آذربایجان غربی وجود دارد گفت: از این تعداد، هزار و 819 موقوفه منفعتی و دارای درآمد و چهار هزار و 283 موقوفه، انتفاعی و بدون درآمد است.ودر مجموع اراضی موقوفات 28 هزارذ هکتار است
وی اضافه کرد: در این موقوفات، 35 هزار و 70 رقبه ثبت شده که 30 هزار و 787 رقبه منفعتی و چهار هزار و 283 رقبه انتفاعی است.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه آذربایجان غربی گفت:در 8ماهه نخست سالجاری 125 موقوفه جدید به موقوفات استان اضافه شده است که از این تعداد 32 موقوفه منفعتی 3 مورد مشارکتی وبقیه موقوفات انتفاعی هستند.

حجت الاسلام جوانبخت به وجود 35 هزار رقبه وقفی در استان اشاره کرد وگفت :88 در صد از این رقبات منفعتی ودارای درآمد هستند.

وی ادامه داد 15 هزارو 619 رقبه استان معادل 44 درصد مسکونی، 10 هزارو 233 رقبه در صد کشاورزی و3800 رقبه تجاری هستند.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان همچنین از ثبت نام 15 هزار و777 حافظ در مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم استان خبر داد وافزود:آذربایجان غربی در سال آینده میزبان مسابقات سراسری قرآن خواهد بود.

حجت الاسلام جوانبخت در خصوص برنامه های هفته وقف در آذربایجان غربی نیز خاطر نشان کرد: دیدار با مسئولان استانی از جمله نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه، برگزاری همایش یاوران وقف در شهرستان های مختلف استان، افتتاح پروژه های عمرانی وقفی، برگزاری محفل انس با قرآن، تجلیل از فعالان حوزه وقف و برگزاری آیین های سوگواری دهه آخر صفر از جمله برنامه های دهه وقف در آذربایجان غربی به شمار می روند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.