26 قبضه سلاح شکاری غیر مجاز پرندگان در آستانه اشرفیه کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه گفت : در 2 ماه گذشته ، 26 قبضه انواع سلاح های شکاری مجاز و غیرمجاز توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان از متخلفان کشف و ضبط شده است.

ابراهیم غلامی با بیان اینکه در این مدت تعداد 20 نفر از متخلفان شکار به مراجع قضایی شهرستان معرفی شده اند افزود : در 2 ماه گذشته تاکنون همچنین 760 رشته دام هوایی در مناطق مختلف از متخلفان ضبط شده است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت بیش از 60 قطعه انواع پرنده زنده و مرده از صیادان کشف شده گفت : تعداد 30 قطعه از این پرندگان شامل غاز خاکستری، خوتکا بصورت زنده در پارک ملی بوجاق و دیگر مناطق رودخانه ای و طبیعی شهرستان توسط ماموران اداره محیط زیست رهاسازی شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه افزود : اداره محیط زیست این شهرستان با انجام گشت های مداوم و مستمر، تمام تلاش خود را در جهت حفظ تنوع گونه های پرندگان به کار خواهد بست.

ابراهیم غلامی گفت : وجود زیستگاه های طبیعی همچون تالاب ها ، مرداب ها ، پارک ملی بوجاق ، استخرها در آستانه اشرفیه موجب شده تا همه ساله پرندگان مهاجر بسیاری به این منطقه مهاجرت کنند.

آستانه اشرفیه با 2 بخش مرکزی و بندرکیاشهر صد روستا دارد .


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.