موردی از بیماری آنفلوآنزای مرغی در مازندران مشاهده نشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، سید حسین رضوانی مدیرکل دامپزشکی مازندران با بیان اینکه سرما و برودت هوا موجب می‌شود ویروس‌ها فعال شوند و بیشتر خودشان را نشان دهند، گفت: تمامی تشکل‌های صنعتی با خودکنترلی جلوی نفوذ این بیماری را در واحدها بگیرند.

وی افزود: در فصل پاییز با توجه به سرمای زودهنگام احتمال بروز و شیوع بیماری‌های طیور ازجمله برونشیت، گامبارو، نیوکاسل و کمپکس‌های تنفسی به‌ویژه آنفلوآنزا افزایش می یابد.

وی با تأکید بر اینکه مرغداران مسائل بهداشتی و قرنطینه‌ای را به طور جدی رعایت کنند گفت: رعایت کنترل بهداشت فردی و قرنطینه‌ای برای واحدهای صنعتی طیور مهم است.

مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت : واحدهای خوراک دام حتماً برای خودروهای جابه‌جایی مجوز دریافت کنند و تا زمانی که خودرو ضدعفونی و تخلیه نشد اجازه بارگیری داده نشود.

رضوانی افزود: دریافت مجوز برای خودروهای جابه‌جایی واحدهای جوجه‌کشی، مرغ تخم‌گذار و مرغ مادر ضروری است و نهایت دقت در رعایت مسائل بهداشتی در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بنگرانی انتقال آلودگی برای واحدهای مرغ مادر و گوشتی وجود دارد بر ضدعفونی خودروها برای جابه‌جایی مرغ تاکید کرد.

مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت : جابه‌جایی طیور بومی و روستایی توسط دست‌فروشان و دوره‌گردها در بازار با همکاری دامپزشکی، سد معبر شهرداری، نظارت بهداشت و محیط زیست جلوی عرضه طیور بومی در سطح شهرها گرفته می شود.

رضوانی با اشاره به اینکه موضوع دیگر جلوگیری از صدور پروانه شکار پرندگان مهاجر است، افزود: در این زمینه مکاتباتی صورت گرفت و درخواست شد امسال جلوی این موضوع گرفته شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.