پیاز زعفران کشت شده در مزارع تحقیقاتی این دانشگاه، به گل نشست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،براساس فعالیت‌های صورت گرفته توسط محققین و پژوهشگران در پژوهشکده کشاورزی دانشگاه زابل، در سال زراعی جاری پیاز زعفران کشت شده در مزارع تحقیقاتی این دانشگاه، به گل نشست.

محققین و پژوهشگران دانشگاه زابل با توجه به سیاست‌های کلان وزارت علوم تحقیقات و فناوری مبنی بر ترویج علم و بررسی راهکارهای توسعه کشاورزی نوین در همه نقاط کشور و نیاز سنجی اقتصادی اقدام به توسعه و کشت گیاه زعفران در مزارع تحقیقاتی مجتمع بقیه‌الله الاعظم(عج) دانشگاه زابل کردند.

دانشگاه زابل به عنوان دانشگاه نسل سوم و با رسالت کارآفرینی و توسعه اقتصادی منطقه، فعالیت‌ تحقیقاتی و ترویجی گسترده‌ای را در زمینه الگوهای جدید کشت در دستور کار دارد.

در نخستین گام می‌توان به توسعه باغات زیتون با توجه به برنامه ششم توسعه اشاره کرد.

در همین زمینه، با توجه به اهمیت اقتصادی زعفران به عنوان یکی از محصولات اقتصادی و پربازده بومی ایران، توسعه کشت این گیاه در منطقه در دستور کار دانشگاه زابل قرار گرفته است.
 
هزینه پایین نگهداری گیاه تحت مراقبت کارشناسانه می‌تواند سود سرشاری نصیب زارعین کند. توسعه کاشت زعفران می‌تواند قشر عظیمی از افراد جویای کار را به چرخه توسعه کشاورزی ملحق کرده و از این طریق کمک مؤثری به اقتصاد خانوار کند.

انتهای پیام/گ
برچسب ها: رعفران ، زابل ، گل ، داد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار