امام جمعه زابل گفت: شهدای مدافع حرم سند افتخار بسیجی و انقلابی ماندن ملت ما هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،حجت الاسلام علی اکبر کیخا در خطبه‌های نماز جمعه در مصلای المهدی زابل ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوا گفت: امروز جمعه 5 آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان حضرت امام خمینی(ره) در سال 1358 هجری شمسی است، همان بسیج که لشکر مخلص خداست؛ جوشش الهی مردمی و نهادی که به تعبیر امام راحل عظیم‌الشان یقینا از برکات و الطاف خداوند متعال است.

امام جمعه زابل افزود: بسیج یعنی شجره طیبه و درخت تناور با میوه‌های وصل یار، یقین و عشق؛ بسیج یعنی مدرسه عشق و بندگی خداوند متعال که در دفترش به پهنای تمام عالم از آدم تا خاتم اسم ها دیده می شود و به فرمایش رهبر عزیزمان بسیجی یعنی علی (ع) که تمام زندگی اش وقف اسلام بود.

وی ادامه داد: بسیجی یعنی امام حسین(ع) که سرش بر نیزه بالا رفت ولی راضی نشد سرش در مقابل ظلم فرود آید.

کیخا بیان کرد: بسیجی یعنی ابراهیم بت شکن که از قدرت نمرود نترسید و کلمه توحید را فریاد زد، بسیجی یعنی همان‌ها که در شعب ابی طالب محاصره اقتصادی و اجتماعی شدند اما دست از حمایت دین حق و ارزش ها برنداشتند و مقاومت را از دست ندادند.

وی گفت: بسیجی یعنی ابوطالب(ع) که آبرویش را وقف اسلام کرد، بسیجی یعنی حضرت خدیجه(س) که ثروتش را وقف اسلام و جبهه مقاومت را تقویت کرد.

خطیب نماز جمعه زابل افزود: بسیج شغل نیست، تفکر و اندیشه ناب است و هر کس در هر شغلی و در هر عنوانی که است باید بسیجی باشد تا از قافله عبادالله عقب نماند.
انتهای پیام/گ
برچسب ها: شهدای ، مدافع ، حرم ، سند ، افتخار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار