توسعه نياز به مديريت كار آفرين و ريسک پذير دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،عضو هيات علمي دانشگاه سيستان و بلوچستان گفت: توسعه استان نياز به يك استراتژي مشخص و مدون دارد كه بر اساس اين استراتژي و طرح آمايش سرزمين پتانسيل هاي بالقوه و مزيت هاي استان بايد تعيين شود و اين نياز به مديريت كارآفرين، نو آموز، و ريسك پذير دارد.

دكتر نظر دهمرده افزود: براي رسيدن به يك توسعه بخصوص در استان بايد سيستم توليد، سيستم آموزشي، سيستم سرمايه گذاري، سيستم بهداشتي و سيستم بازرگاني را تقويت كنيم.

عضو  هيات علمي دانشگاه در ادامه گفت: به عنوان مثال اگر به نقطه اي رسيديم كه مركبات بويژه خرما به عنوان يك مزيت در استان شناخته مي شود بايد سيستم نيروهاي كه بتواند در توليد و فناوري آن تخصص داشته باشد و سيستم بهداشتي براي بهداشتي كردن اين محصول مطابق با استانداردهاي جهاني براي توسعه اين صنعت فراهم شود.

دهمرده تصريح كرد: وقتي تمام اين اجزاء با برنامه ريزي عمل كنند و شرايط آن فراهم شود مي توان گفت گامي نسبي در راستاي توسعه برداشته شده و اجراي اين برنامه ها نياز به يك مديريت كار آفرين و نوآور دارد و چنين مديريتي مي تواند استان را به سمت توسعه هدايت كند.

وي بيان كرد: استان از ديدگاه كارشناسان اقتصادي در مرحله خيز اقتصادي است و اين دوره اي است كه بايد زير ساخت ها فراهم شود.

عضو هيات علمي دانشگاه در ادامه خاطرنشان كرد: فراهم شدن زير ساخت هاي بازرگاني، ريلي، حمل و نقل، خدمات، انژري و آب و برق از ملزومات دستيابي به يك توسعه پايدار است.

دهمرده افزود: استان سيستان و بلوچستان از لحاظ زيرساخت هاي آموزشي بسيار مطلوب عمل كرده و با توسعه مراكز دانشگاهي و پرورش نيروهاي متخصص توانسته در كشور به يك قطب بزرگ و عملي تبديل شود.
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار