رئیس پیش بینی هواشناسی استان اصفهان گفت: باخروج سامانه هوای سرد دمای هوا در روزهای آینده افزایش می‌یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسن خدابخش  افزود:هوای سرد موقتی که از چند روز گذشته این استان را تحت تاثیر خود قرار داده بود و دمای هوا برخی مناطق استان را به 10 درجه زیر صفر کاهش داده بود، فردا از استان خارج می‌شود.
وی افزود: احتمال بارش های خفیف و پراکنده برف امروز (پنجشنبه) و فردا در استان اصفهان وجود دارد.
خدابخش با بیان اینکه دمای هوا در روزهای آینده افزایش می‌یابد، گفت: برای امشب و فردا صبح کاهش دمای هوا در استان رخ می دهد و از روز شنبه روند تدریجی افزایش دمای هوا را پیش بینی می کنیم.
وی افزود: روزهای شنبه و یکشنبه با گذر امواج ناپایدار از روی استان بطور مجدد با افزایش ابر و بارش های پراکنده در استان مواجه خواهیم شد.
رئیس پیش بینی هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه با ورود این سامانه احتمال بارش برف در مناطق جنوب و جنوب غربی اصفهان وجود دارد، گفت: احتمال بارش برف خفیف در مرکز استان اصفهان هم وجود دارد.
وی افزود: وزش باد سرد و مه صبحگاهی را در روز های شنبه و یکشنبه هفته آینده در بیشتر نقاط استان پیش بینی می شود.
خدابخش گفت: بارش ها در مناطق غربی استان بشکل مخلوط برف و باران و در مرکز استان احتمال بارش پراکنده باران وجود دارد.
وی دمای فعلی این کلانشهر را در گرمترین ساعات چهار درجه و در خنک ترین ساعات منفی سه درجه سانتیگراد اعلام کرد.
رئیس اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان اظهار کرد: در 24 ساعت گذشته شهرستان های بویین و میاندشت، برزک خوانسار و فریدونشهر با 12 درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین و چوپانان و کاشان با 6 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین شهر استان اصفهان بود.
وی همچنین با تکذیب این خبر که پنج‌شنبه اصفهانی‌ها سردترین روز سال را تجربه می‌کنند، گفت: امروز سردترین روز سال نیست بلکه سردترین روز های سال در اواخر دی و اوایل زمستان اتفاق خواهد افتاد.
خدابخش با بیان اینکه اصفهان روزهای سردتر از این را هم تجربه خواهد کرد، گفت: افت شدید دما و ریزش هوای سرد در این فصل و این موقع از سال کم سابقه بوده است اما بدون شک امروز سردترین روز سال در اصفهان نیست.
وی در عین حال برخی شایعات مبنی بر تلف شدن حیوانات بر اثر سرما را نادرست ارزیابی کرد و افزود: اصفهان تا کنون دمای هوای پایین تر از این را هم داشته است و سرمای کنونی در حدی نیست که برای حیوانات کشنده باشد.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.