مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از آغاز برداشت مرکبات از باغات این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛رضا زارعی سطح باغات مرکبات استان را 684 هکتار اعلام کرد و اظهار کرد: 367 هکتار از باغات مرکبات استان بارور بوده و مابقی نهال هستند و هنوز به مرحله باروری نرسیده‌اند.

زارعی بیشترین سطح باغات مرکبات استان را مربوط به پرتقال دانست و افزود: استان کرمانشاه 359 هکتار باغ پرتقال دارد که 206 هکتار از این سطوح بارور هستند.
 
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: این استان همچنین 38 هکتار باغ نارنگی، یکصد و یازده هکتار باغ لیموترش، 136 هکتار باغ لیموشیرین و 40 هکتار باغ نارنج دارد.

زارعی متوسط عملکرد باغات مرکبات استان را حدود 15 تن در هکتار اعلام کرد و پیش‌بینی کرد: امسال 5260 تن مرکبات از باغات استان کرمانشاه برداشت شود.

زارعی در ادامه لیموشیرین تولیدی در شهرستان قصرشیرین را جزو محصولات مطرح در کشور دانست و افزود: لیموشیرین تولیدی در این شهرستان بومی بوده و دارای ویژگی‌های خاصی از جمله نازک بودن پوست و طعم مناسب و منحصر به خود است.

به گفته زارعی لیموشیرین تولیدی در شهرستان قصرشیرین از حیث طعم و مزه در کشور صاحب برند است.
 
زارعی با بیان اینکه عمده باغات مرکبات استان در شهرستان قصرشیرین قرار دارند، ادامه داد: در شهرستان‌های گیلانغرب و سرپل‌ذهاب نیز در سطوح محدودی باغات مرکبات داریم.

زارعی ادامه داد: برداشت لیموشیرین از باغات استان کرمانشاه آغاز شده و تا اواسط دی‌ماه ادامه پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.