هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال ایران با تقابل 13 بازیکن و 3 سرمربی با تیم های قبلی خود انجام می شود.

تقابل شهریار و گواردیولا با نخستین تیم دوران سرمربی گریبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،پس از 26 روز تعطیلی رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران، هفته یازدهم این رقابت ها عصر امروز با برگزاری چهار دیدار آغاز می شود و فردا هم با چهار بازی دیگر به پایان می رسد.

13 بازیکن و 3 سرمربی در این هفته به مصاف تیم های قبلی خود می روند. در این میان بازی نفت و سایپا با رویارویی چهار بازیکن و 2 سرمربی رکورددار است. ضمن این که در 2 بازی پدیده- ماشین سازی و صنعت نفت آبادان و ذوب آهن هیچ تقابلی از این دست وجود ندارد.

نفت- سایپا

علی دایی سرمربی کنونی نفت دوران مربی گری خود را در سایپا شروع کرد. وی در لیگ ششم به عنوان بازیکن و سرمربی در جمع نارنجی پوشان حضور داشت و ضمن ثبت آمار 26 بازی و 10 گل به عنوان بازیکن، سایپا را به قهرمانی لیگ رساند. در لیگ هفتم هم روی نیمکت خودروسازان نشست. در مجموع 67 بازی، 27 برد، 21 مساوی و 19 باخت آمار دایی در مقام سرمربی گری این تیم است.

در آن سوی میدان سرمربی و چهار بازیکن سایپا سابقه حضور در نفت را دارند. حسین فرکی در 2 سال ابتدایی حضور این تیم در لیگ برتر، 67 بازی هدایت نفتی ها را به عهده داشت و آمار 20برد، 24 مساوی و 23 باخت را ثبت کرد.

سیامک کوروشی مدافع میانی سایپا در چهار فصل  آمار 98 بازی و یک گل زده را در جمع نفتی های پایتخت ثبت کرد.

سعید لطفی دفاع راست نارنجی پوشان پایتخت بین سال های 93 تا 95، 33 بازی برای نفت انجام داد و یک گل به ثمر رساند. 

غلامرضا رضایی در فصل 93-94 در 35 بازی موفق شد هفت گل وارد دروازه حریفان نفت کند. این سه بازیکن در جمع نفتی ها تجربه نایب قهرمانی جام حذفی 93.94 و صعود به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان 2015 را کسب کرده اند.

همچنین حامد فلاح زاده دروازه بان سایپا هم بین سال های 88 تا 92، در 37 بازی وظیفه حراست از دروازه زردپوشان پایتخت را به عهده گرفت.

سپاهان- فولاد

عبداله ویسی در لیگ هفتم، 12 بازی به صورت موقت سرمربی گری فولاد را به عهده داشت.

طالب ریکانی هافبک زردپوشان دیار نصف جهان هم در لیگ دوازدهم، آمار 10 بازی و 2 گل را برای فولاد به جا گذاشت.

در سوی مقابل 2 بازیکن فولاد سابقه بازی برای سپاهان را دارند.

عبداله کرمی بین سال های 93 تا 95، 60 بازی برای پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ برتر انجام داد و چهار گل به ثمر رساند. قهرمانی لیگ چهاردهم تنها افتخار کرمی با پیراهن سپاهان است.

اکبر ایمانی هافبک دفاعی فولادی ها هم دوران بازی گری خود در لیگ برتر را با پوشیدن پیراهن سپاهان آغاز کرد. وی در سه سال، 9 بازی برای این تیم به میدان رفت و قهرمانی لیگ برتر دهم و یازدهم را به دست آورد.

پرسپولیس- پیکان

رحمان احمدی و بهادر عبدی 2 بازیکن باتجربه پیکان، در کارنامه خود سابقه بازی برای سرخ پوشان پایتخت را دارند.

احمدی در لیگ برتر دهم 16 بازی برای پرسپولیس انجام داد و با این تیم به قهرمانی جام حذفی فصل 89-90 رسید.

همچنین بهادر عبدی هم در 2 سال حضور در پرسپولیس آمار 31 بازی و یک گل را ثبت کرد و قهرمانی لیگ برتر هفتم را به دست آورد.

تراکتورسازی- صبا

محمد نوری هافبک میانی تراکتور بین سال های 86 تا 89، در 93 بازی 20 گل برای صبا به ثمر رساند.

همچنین فرزاد حاتمی هم در لیگ دهم 21 بار در ترکیب قمی ها به میدان رفت و هفت بار موفق به گلزنی شد.

استقلال- گسترش فولاد

جابر انصاری هافبک گلزن آبی های پایتخت یک فصل و نیم برای گسترش بازی کرده است. وی در این تیم آمار 44 بازی و 10 گل را به جا گذاشت.

استقلال خوزستان- سیاه جامگان

روح اله سیف اللهی مهاجم سیاه جامگان بین سال های 93 تا 95، در 50 بازی پنج گل برای آبی پوشان خوزستانی به ثمر رساند و با این تیم قهرمانی لیگ پانزدهم را کسب کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار