ستاد انتخاباتی جیل استاین خواستار بازشماری آرا در چند ایالت شد

به دلیل تردیدها درباره صحت شمارش آرا در برخی از ایالت‌های آمریکا، ستاد انتخاباتی جیل استاین درخواست کرد آرای این ایالت‌ها بازشماری شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌سایت "یو‌اس‌ای تودی"، روز چهارشنبه، "جیل استاین" – نامزد حزب سبز آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور – درخواست بازشماری آرای انتخاباتی را ارائه کرد.

تخمین زده می‌شود بازشماری آرا، یک میلیون دلار هزینه بردارد و ستاد انتخاباتی استاین باید این هزینه‌ها را بپردازد. یکی از مقامات این ستاد گفت روز چهارشنبه، برای بازشماری آرای ایالت‌های ویسکانسین، میشیگان و پنسیلوانیا، درخواست جمع‌آوری سرمایه ارائه شده است.

دلیل اصرار بر بازشماری آرا، پیروزی غافلگیرکننده دونالد ترامپ – رئیس جمهور منتخب و کاندیدای حزب جمهوری‌خواه در رقابت‌های انتخاباتی آمریکا – در این ایالت‌ها بوده است.

احتمال تخلف در رای گیری به وسیله دستگاه‌های الکترونیکی، نیز یکی دیگر از دلایل درخواست برای بازشماری آرا است. بر اساس گزارش‌ها، هیلاری کلینتون – نامزد حزب دموکرات – در شهرهایی که از سامانه رای گیری الکترونیکی استفاده می‎‌کردند، نسبت به شهرهایی که از رای کاغذی استفاده می‌کردند، 7 درصد آرای کمتری کسب کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار