رئیس آبفای شهری دوگنبدان گفت: طرح اتصال رینگ مخازن انتقال آب سد کوثر به این شهر در کهگیلویه و بویراحمد 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت تامین اعتبار در سال 96 به بهره برداری می رسد.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سید بهنام پاد گفت: کندی عملیات اجرایی طرح اتصال رینگ مخازن انتقال آب سد کوثر به شهر دوگنبدان در سال 95 به دلیل تخصیص نیافتن اعتبارات آن است.

وی بیان کرد: امسال 137 میلیارد ریال اعتبار برای این طرح مهم تصویب شد ولی تاکنون هیچ اعتباری تخصیص نیافته است.

پاد بیان کرد: در صورت تأمین اعتبار طرح انتقال آب سد کوثر به شهر دوگنبدان در سال 96 بهره برداری می‌شود و نیاز به آب آشامیدنی مردم شهر دوگنبدان تا 20 ساله آینده به صورت مطلوب تأمین می‌شود.

رئیس اداره آبفای شهری دوگنبدان ابراز کرد: برای تکمیل این طرح 11 کیلومتر شبکه انتقال، سه دستگاه مخزن تعادلی، شیرآلات و تعمیر بخش‌هایی که در سال‌های گذشته ایجاد شده مورد نیاز است.

پاد بیان کرد: این طرح از محل روستای «آبگرمو» تا مخزن پنج هزار متر مکعبی کوی دانشگاه آزاد اسلامی شهر دوگنبدان در حال اجراست.

وی عنوان کرد: برای اجرای این طرح 40 کیلومتر خط انتقال اجرا شد و در صورت بهره برداری سالانه 14 میلیون متر مکعب آب برای مردم شهر دوگنبدان تأمین خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اهمیت تأمین آب آشامیدنی سالم برای مردم از سویی و کم شدن منابع آب سفره‌های زیرزمینی گچساران از سوی دیگر گفت: شتاب بخشی در اجرای این طرح ضروری است.

غلام رضا تاجگردون تصریح کرد: لغو مجوز تخصیص آب در دولت‌های قبلی از دلایل اصلی طولانی شدن روند اجرای آن بود که با تلاش فراوان تخصیص جدید ردیف اعتباری برای آن گرفته شد.

وی گفت: تکمیل این طرح علاوه بر بالا بردن افزایش شاخص سلامت و بهداشت نقش اثرگذاری در رفاه مردم که تعداد زیادی از آنها ناچار به استفاده از آب معدنی هستند را به دنبال دارد.

وی گفت: برای اجرای طرح انتقال آب سد کوثر به شهر دوگنبدان 320 میلیارد ریال اعتبار در 2 سال گذشته هزینه شده است.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه میلیاردها تومان سرمایه کشور برای اجرای طرح آبرسانی سد کوثر به شهر دوگنبدان هزینه شده است بر لزوم تکمیل و بهره برداری از آن تاکید کرد.

افتتاح طرح انتقال آب سد کوثر به شهر دوگنبدان و بهره‌مندی از آب این سد آرزویی است که برای مردم این شهر یکصدهزار نفری 13 ساله شده است.

طرحی که با وجود پیشرفت فیزیکی 96 درصدی عملیات انتقال خط لوله در مرحله اتصال رینگ مخازن ناتمام و تخصیص آب آن لغو شد.

اگرچه عملیات اجرایی آن 2 سال پیش از سر گرفته شد، اما مردم این شهرستان همچنان چشم انتظار تحقق آن هستند.

نامطلوب بودن آب آشامیدنی این شهر گرمسیری و کاهش 20 متری آب سفره‌های زیرزمینی به دلیل استفاده در آب آشامیدنی اهمیت تحقق آرزوی چندین ساله مردم را دو چندان کرده است.

در حالی که سد کوثر آب آشامیدنی 2 میلیون نفر از مردم کشور را تأمین می‌کند، اما مردم این شهرستان در 50 کیلومتری سد عظیم کوثر از آب آشامیدنی سالم بهره کافی ندارند.

عملیات اجرایی این طرح از سال 83 شروع شده است.

شهرستان 120 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.