این افراد در برف و بوران شدید در منطقه ییلاقی «اوپرت» هیکوی شهرستان مهدیشهر گرفتار شدند.

گرفتارشدن 7 نفر در برف و کولاکبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان سمنان با اشاره به تماس این افراد گرفتار در برف با گروه‌های امداد و نجات تصریح کرد: در آخرین تماس این افراد مشخص شد که در آغل گوسفندان پناه گرفته اند و در همان مکان استقرار یافته‌اند.

علی یحیایی با اشاره به اینکه این منطقه در یک نقطه برف‌گیر واقع‌شده است تصریح کرد: باوجود برف زیاد در این منطقه از همه امکانات برای رسیدن به مکان این افراد گرفتار در برف و نجات آنان استفاده‌شده است.

وی با اشاره به اینکه برای این مهم از ماشین مخصوص «برف‌رو» استفاده‌شده است خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در مسیر این منطقه ییلاقی، دره‌ای با 2.5 متر ارتفاع برف وجود داشته و امکان حرکت این ماشین نیز در آن وجود نداشت؛ درخواست حضور بالگرد امدادی داده شد؛ اما با توجه به وجود ابرهای فشرده و متراکم و برف و کولاک شدید در این محور که افق دید خلبان را محدود می‌کرد؛ استفاده از بالگرد نیز مسیر نبود.

وی با اشاره به درخواست استفاده از لودر برای ادامه عملیات امدادونجات این افراد گرفتار در برف از به‌کارگیری یک دستگاه لودر در این منطقه خبر داد و گفت: با استفاده از لودر موفق به حرکت چند کیلومتری به سمت ییلاق محق گرفتار شدن این افراد شده‌ایم.
انتهای پیام / ه
برچسب ها: گرفتارشدن ، 7نفر ، دربرف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار