معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام (ره) استان سمنان گفت : در حال حاضر، 777 دانشجو از خدمات تحصیلی و فرهنگی این نهاد در استان سمنان بهره مند می شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علی عرب با بیان اینکه در حال حاضر، 777 دانشجو از خدمات تحصیلی و فرهنگی این نهاد در استان بهره مند می شوند، گفت: کمیته امداد شهرستان شاهرود با 281 دانشجو و کمیته امداد شهرستان سرخه با دو دانشجو به ترتیب بیشترین و کمترین دانشجویان تحت حمایت را دارند.
وی اظهار کرد: هم اکنون 170 دانشجو در مقطع کاردانی، 524 دانشجو در مقطع کارشناسی، 74 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد، 9 دانشجو در مقطع دکتری و 17 دانشجو مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان نیز در حوزه های علمیه مشغول به تحصیل هستند.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام (ره) استان سمنان یادآوری کرد: کمیته امداد استان سمنان از 497 دانشجوی تحت حمایت غیربومی که اکنون در دانشگاه های استان مشغول به تحصیل هستند حمایت می کند.
عرب با تاکید بر اینکه این نهاد به منظور تحصیل رایگان دانشجویان نیازمند در آستانه هر نیم سال تحصیلی کمک هزینه تحصیلی و شهریه به آنان پرداخت می کند، افزود: بیش از دو میلیارد و ۳40 میلیون ریال اعتبار در نیم سال نخست تحصیلی جاری به تحصیل رایگان دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان اختصاص داده شده است.
به گفته معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام (ره) استان سمنان، کمیته امداد به دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه های روزانه و دولتی، کمک هزینه تحصیلی و به دانشجویان مددجوی سایر دانشگاه های غیر دولتی، کمک هزینه تامین شهریه پرداخت می کند.
عرب با تاکید بر اینکه این نهاد پیش از ورود دانشجویان به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی؛ آنان را جهت ورود به رشته های دارای بازار کار تشویق و راهنمایی می کند، تصریح کرد: محروم نشدن هیچ دانشجوی نیازمندی از تحصیل رایگان از اهداف اصلی کمیته امداد در پرداخت کمک هزینه های تحصیلی است.
انتهای پیام / ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.