همایش "وضعیت علم سیاست در جهان اسلام" در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه رازی گفت: برای تقویت سیمای اجتماعی دانشگاه رازی برنامه و طرح مدونی داریم و هدف ما از این برنامه بازگشت به مرجعیت علمی دانشگاه و همچنین تکریم علم و عالمان است.


عبدالحمید علیزاده گفت: این برنامه جامع راهبردی در پنج فصل تدوین شده که در فصل چهارم آن بر مرجعیت علمی دانشگاه تاکید و بر اساس آن برای دانشگاهیان وظایفی در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه سرمایه‌های انسانی را مهمترین سرمایه‌های دانشگاه دانست و خاطرنشان کرد: دانشجویان هم در بعد پژوهش و هم در بعد اندیشه و گفتمان مهمترین سرمایه‌های ما هستند، اما برای هدایت آنها نیازمند فرماندهان علمی هستیم که اساتید این نقش را بر عهده دارند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه رازی کرمانشاه با بیان اینکه در بعد فرهنگی و اجتماعی فضا برای دانشجویان باز است، یادآوری کرد: چهار محل مهم برای فعالیت دانشجویان در این زمینه وجود دارد که شامل نشریات، کانون‌های فرهنگی و هنری، انجمن‌های اسلامی و انجمن‌های علمی است.

وی با بیان اینکه برپایی چنین همایش‌هایی از دل همین انجمن‌های دانشجویی صورت می‌گیرد، تاکید کرد: در دانشگاه رازی همه روزه برنامه‌های متعددی در همین راستا برگزار می‌شود که مباحث مختلفی از توسعه امور زیست محیطی تا حقوق شهروندی و ارزش‌های دینی در آنها جای داده شده است.

وی گفت: هدف از برپایی همایش فعلی نیز ارتقا بصیرت و بینش سیاسی دانشجویان است که بخشی از برنامه‌های کلان دانشگاه است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.