گروهی از حامیان "دونالد ترامپ" نسبت به تصمیم وی درمورد پیگیری نکردن پرونده قضایی "هیلاری کلینتون" معترض هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ گروهی از هواداران "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور منتخب آمریکا، نسبت به تصمیم وی درباره پیگیری نکردن پرونده قضایی "هیلاری کلینتون"، رقیب دموکرات و شکست خورده وی، اعتراض کردند. این افراد از اینکه ترامپ به راحتی از پرونده کلینتون در ارتباط با ایمیل‌های ارسال شده از سرور شخصی‌اش چشم پوسی کرده است، انتقاد و اعلام نارضایتی کردند.

ترامپ روز گذشته (سه‌شنبه) در مصاحبه با نیویورک‌تایمز اظهاراتی معتدل درباره رقیب پیشین خود در انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد. در حالیکه وی در جریان تبلیغات انتخاباتی وعده داده بود در صورت ورود به کاخ سفید، کلینتون را بابت پرونده ایمیل‌ها به زندان می‌اندازد؛ حالا موضعی متفاوت در قبال رقیب شکست خورده اتخاذ کرده و از پیگیری نکردن پرونده او سخن گفته است.

ترامپ در مصاحبه اخیر خود گفت: کلینتون مصائب و مشکلات بی‌شماری داشته است که وی را بسیار آزار دادند، من تصمیم ندارم موجب بروز گرفتاری جدیدی برای او شوم.

وی درمورد پیگیری پرونده قضایی کلینتون گفت: به راه انداختن یک فرایند بازجویی جدید موضوعی نیست که اهمیت چندانی داشته باشد.

حامیان ترامپ از سخنان وی قانع نشدند و معتقدند پیگیری قضایی کلینتون باید انجام شود. سایت تحلیلی "بریت بارت" در گزارشی با عنوان "وعده‌های عملی نشده: ترامپ مایل نیست ماجرای ایمیل‌های کلینتون را پیگیری کند" به تشریح همین موضوع پرداخت.

برخی از رای‌دهندگان ترامپ که از اجرایی نشدن وعده‌های انتخاباتی او عصبانی شده‌اند در شبکه‌های اجتماعی به انتشار نظر در این باره پرداخته اند و معتقدند ترامپ ثابت کرد قانون در آمریکا فقط به قشر آسیب‌پذیر و فقیر تعلق دارد و افراد و شخصیت‌ها در رده‌های بالای قدرت از هر اعمال قانونی مبرا هستند.

تعدادی از چهره‌های سرشناس حزب جمهوری‌خواه مانند "رودی جولیانی"، شهردار سابق نیویورک، از تصمیم ترامپ حمایت کردند. 

"کلیان کانوی"، مشاور ترامپ، در مصاحبه‌ای گفت: هیلاری کلینتون باید این حقیقت را دریابد که اکثریت آمریکایی‌ها او را صادق و راستگو نمی‌دانند؛ اما اگر دونالد ترامپ بتواند به تغییر رفتار کلینتون کمک کند، اقدامی مفید خواهد بود.

وی افزود: دونالد ترامپ در حال حاضر درباره مسائل زیادی فکر می‌کند و برای ریاست‌جمهوی ایالات متحده آماده می‌شود، طبیعی است موضوعاتی که رنگ و بوی انتخاباتی دارد در ذهن او نیست.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار