تا کنون 800 هزار نفر از سه پایانه مرزی مهران، شلمچه و چزابه وارد کشور شدند همچنین در اواخر هفته برای این مناطق بارش پراکنده و رگبار پیش بینی می شود.

کورش بهادری مدیر کل هواشناسی خوزستان در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  از کاهش محسوس دما در این استان خبر داد و گفت: در اواخر هفته برای مناطق شلمچه و چزابه بارش های پراکنده و رگبار پیش بینی می شود.

وی افزود: طی دو روز آینده دمای مناطق شلمچه و چزابه و همچنین شهرهای کربلا و نجف 2 الی 3 درجه سانتی گراد کاهش می یابد از این رو به زائرین توصیه می شود که مراقبت های لازم را به عمل آورند.

بهادری ادامه داد: با توجه به پیش بینی بارش باران از زائرین تقاضا می شود که خودروهای خود را قبل از شروع بارش به سبب غیر استاندارد بودن پارکینگ ها، ازاین مکان ها خارج کنند تا با گل و لای شدن زمین دچار مشکل نشوند.

مدیر کل هواشناسی خوزستان تصریح کرد: امروز حداقل دما استان خوزستان 5 درجه ودمای هوای کربلا و نجف 3 و حداکثر 27 درجه سانتی گراد است.

محور دهلران اندیمشک همچنان مسدود است

یاسر خالدی رییس سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور در گفتگو با  خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به بازگشت باقی زائران اربعین حسینی با جمعیت حدود هشتصد هزار نفر در دو روز گذشته، اظهار کرد : زائران اربعین حسینی در سلامتی کامل و سرویس دهی به موقع اکیپ های راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور با آمادگی تمام پایانه های مسافربری کشور به استان های و شهرهای مقصد خود بازگشتند .

وی ادامه داد: محور دهلران – اندیمشک همچنان مسدود است و هموطنان می توانند از مسیر جایگزین داخل شهر دهلران استفاده کنند؛ وضعیت جوی و ترافیکی در مسیرهای منتهی به محورهای مهران ، چزابه و شلمچه نیز در شرایط عادی قرار دارد.

رییس سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور تاکید کرد : به هموطنانی که قصد عزیمت به مناطق کوهستانی و برفگیر کشور را دارند توصیه می شود به دلیل بارش برف و کولاک حتما وسایل نقلیه خود را به تجهیزات ایمنی و زمستانی به ویژه زنجیر چرخ مجهز کنند .

خالدی در پایان گفت : در حال حاضر در برخی محورهای استان های آذربایجان شرقی ، اردبیل ، البرز ، خراسان رضوی و شمالی ، زنجان ، گلستان ، مازندران ، تهران ( محورهای هراز، فیروز کوه ، کندوان ) شاهد بارش برف ودر بیشتر استان های گیلان و مازندردان بارش بارا ن وبرف هستیم همچنین محورهای کمربندی دهلران_ اندیمشک ، شمشک –دیزین ، پونل _ خلخال ، دامغان – گلوگاه ( محدوده دیباج ) ، شاهرود –توسکستان _ آزاد شهردر استان سمنان به دلیل نبود ایمنی کافی تا اطلاع بعدی مسدود است .

پرواز فوق العاده برای زائران جامانده

رضا جعفرزاده در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با تمهیداتی که سازمان هواپیمایی کشور با همکاری انجمن هواپیمایی کشوری برای انتقال مسافران اربعین انجام داده است، گفت:برای سهولت و سرعت هرچه بیشتر انتقال مسافران و آن دسته از عزیزانی که نتوانسته اند بلیط تهیه کنند سازمان هواپیمایی مجوز برنامه پرواز های فوق العاده را صادر کرده است.

وی در ادامه با اشاره بر علت تاخیر در پروازها افزود: به دلیل شرایط نامساعد جوی ملزم به تاخیر در پروازها هستیم و عمده نگرانی ما برای انتقال مسافرین از بغداد و نجف است.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه الویت اول ما سلامت زائرین اربعین است، اعلام داشت:در صورت بروز هرگونه مشکل و یا نقص فنی در هواپیماها مجوز پرواز به آنها داده نمی شود .



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار