مرکز هامون در هفته‌ کتاب و کتابخوانی 3 هزار جلد کتاب به مدارس روستایی فاقد کتاب و کتاب‌خانه اهدا کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،ویژه‌برنامه‌های کتاب‌خوانی مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان پس از پایان یافتن هفته‌ کتاب و کتاب‌خوانی هم‌چنان در حال برگزاری است.

مرکز فرهنگی‌هنری هامون با آغاز هفته‌ کتاب و کتاب‌خوانی برنامه‌ای با عنوان "هر روز یک کتاب" برای اعضا برگزار و در این روزها با معرفی کتاب‌های کانون به بچه‌ها آنان را با لذت خواندن آشنا کرد.

در این مرکز نشست کتاب‌خوانی نیز برگزار شد که در این نشست اعضا به کتاب‌خوانی پرداختند و در مورد کتاب خوانده شده نظرهای خود را بیان کردند و از نظر دوستان خود آگاه شدند.

مرکز هامون در هفته‌ کتاب و کتاب‌خوانی 3000 جلد کتاب نیز به مدارس روستایی فاقد کتاب و کتاب‌خانه اهدا کرد تا کودکان این روستاها فرصت جدیدی برای مطالعه در اختیار داشته‌ باشند.

این مرکز فرهنگی‌هنری نیز پس از شرکت در نشست‌های مشترک سازمان‌ها و دستگاه‌های فرهنگی و اعلام برنامه‌های کانون، با شروع هفته‌ کتاب‌خوانی در مدارس حضور یافت و مربیان با برپایی کارگاه‌های گوناگونی چون، قصه‌گویی بازی و سرگرمی و کتاب‌خوانی برای دانش‌آموزان لحظه‌های پرباری خلق کردند.

اهدای کتاب به دانش‌آموزان مدارس نیز برنامه‌ی ویژه‌ای بود که مربیان مرکز با حضور در مدرسه برای دانش‌آموزان در نظر گرفته بودند.

مرکز فرهنگی‌هنری سراوان با آغاز هفته‌ کتاب و کتاب‌خوانی با هدف بزرگ‌داشت این رویداد فرهنگی و معرفی فعالیت‌های کانون در مدارس حضور یافت و ویژه‌برنامه‌هایی چون معرفی کتاب، قصه‌گویی، کتاب‌خوانی، و نقاشی برای آنان انجام داد.

یکی دیگر از برنامه‌های این مرکز معرفی کتابخوانان برتر مرکز بود که از آنان تقدیر شد و مربی‌مسئول مرکز در ابتکاری جالب اسم این کتابخوانان برتر را در چند نقطه‌ی شهر سراوان نصب کرد.

مراکز فرهنگی‌هنری بُنجار، کنارک، شماره‌ یک زابل، شماره‌ یک خاش و شماره‌ دو و چهار زاهدان نیز، که پیش از این گزارشی از فعالیت‌های آنان در هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی منتشر شده‌بود، در ادامه‌ی اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری خود برنامه‌هایی نظیر حضور در نمایشگاه فرهنگی و مدارس و عرضه‌ی محصولات کانون، دعوت از نویسندگان، برپایی اردو و دعوت از مدارس برای حضور در مراکز کانون فعالیت گسترده‌ای در طول هفته‌ کتاب و کتاب‌خوانی و پس از آن انجام دادند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار