پنج متخلف شکار که در پناهگاه حیات وحش موته اصفهان اقدام به شکار یک راس قوچ و دو راس میش کرده بودند به هفت سال حبس تعزیری محکوم شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: این متخلفان اسفند سال گذشته در پناهگاه حیات وحش موته یک راس قوچ و دو راس میش وحشی را که یکی از آنها آبستن بود، شکار کرده بودند.

مرتضی جمشیدیان افزود: آنان به دلیل تمرد و تیراندازی بسوی ماموران حفاظت محیط زیست، شکار یک راس قوچ و دو راس میش و نگهداری و حمل سلاح غیرمجاز با حکم دادگاه به تحمل هفت سال حبس تعزیری و پرداخت چهارصد میلیون ریال بابت ضرر و زیان به محیط زیست محکوم شدند.

از این متخلفان دو قبضه اسلحه شکاری، 26 فشنگ، دوربین شکاری و سایر ادوات شکار کشف شد.

طبق بند ب ماده 12 قانون شکار و صید، شکار غیرمجاز جانوران وحشی جُرم محسوب می شود و مستوجب مجازات است.

پناهگاه حیات وحش موته با وسعت 204 هزار و 305 هکتار در شمال استان اصفهان، شمال غربی میمه و جنوب غربی شهرستان دلیجان قرار دارد.

پناهگاه حیات وحش موته یکی از پر ارزش ترین مناطق ایران بخصوص از نظر گیاهان منحصر به فرد و زیستگاهی مناسب برای زندگی آهو و منطقه ای برای تکثیر این گونه است.

پناهگاه موته دارای دو بخش، یکی بخش جلگه ای و هموار برای زیست آهو و دیگری مناطق کوهستانی برای زیست قوچ، میش، کَل و بُز است .



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار