یک کارشناس مسائل منطقه گفت: حاکمیت مصر تلاش می‎کند تا چهره‎ای‎ مثبت و مخالف آل‎سعود از خود نشان دهد.

قاهره نمی‎خواهد خود را با ریاض پیوند دهد«جعفر قناد باشی» کارشناس مسائل منطقه غرب آسیا در گفت‎و‎گو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، پیرامون چالش‎های شکل گرفته در روابط میان عربستان و مصر و دلایل اصلی این تنش‎ها اظهار داشت: یکی از دلایل مهم این روند که از اهمیت بالایی نیز برخوردار بوده و تاکنون نیز علنی نشده است، کوشش حاکمیت مصر برای نشان دادن چهره‎ مثبت مخالف با آل‎سعود در داخل کشورش است.

وی در ادامه گفت: هدف مصر از نشان دادن اختلافات خود با عربستان، مصرف داخلی داشته و می‎خواهد که با این روند خود را در کنار مخالفان پادشاهی سعودی و عدم پیوند با حاکمیت ریاض معرفی کند.

قنادباشی با اشاره به این که چالش اقتصادی عربستان از دلایل دیگر دوری گزینی قاهره از ریاض است، تصریح کرد: به دلیل وضعیت نامناسب اقتصادی عربستان، مصر نمی‎خواهد که سرنوشت خود را درخصوص این مسائل با ریاض پیوند دهد.

وی در پایان با بیان تلاش‎های السیسی رئیس‌جمهور نظامی مصر پیرامون کاهش روابط با عربستان گفت: عبدالفتاح السیسی کوشش می‎کند که نقش جمال عبدالناصر را ایفا کند، بنابراین می‎خواهد خود را مخالف سیاست‎های آمریکا و متحدین واشنگتن در منطقه نشان دهد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار