مسئول مرکز جهاد کشاورزی کاخک گناباد از کاهش 50 درصدی تولید عسل در بخش کاخک خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،داوود حسین زاده با بیان اینکه همزمان با سراسر کشور،آمارگیری از زنبورستان ها توسط مرکز جهادکشاورزی کاخک انجام شده است افزود:بر اساس آمارگیری انجام شده میزان تولید عسل بخش کاخک گناباد نسبت به سنوات گذشته 50 درصد کاهش یافته است.

وی گفت: میزان تولید عسل در سال گذشته از هر کندو بیش از 6 کیلو و 500 گرم بوده است که در سال جاری این میزان به 3 کیلو 500 گرم کاهش یافته است.

کارشناس موضوعی دام وطیور پهنه های بخش کاخک گناباد هم در خصوص کاهش 50 درصدی تولید عسل گفت: علت اصلی کاهش تولید عسل در بخش کاخک خشکسالی و کاهش پوشش گیاهی در مزارع و باغات منطقه می باشد که باعث تشدید مشکلات تولید کنندگان این محصول شده است.

علی قیومی تشکیل اتحادیه زنبورداران را موضوعی مهم در راستای جبران خسارات دانست و عنوان کرد: اخیرا با تشکیل مجمع اعضای هیات مدیره تعاونی زنبور داران مشخص شده است اما تاکنون این تعاونی رسما تشکیل و شروع به کار نکرده است.

وی تاکید کرد: یکی از مهم ترین مزایای تشکیل اتحادیه زنبورداران دریافت اعتبارات استانی ، و توزیع آن در بین تولید کنندگان و خدمات رسانی به آنها می باشد.

گفتنی است 70 درصد تولید عسل مربوط به بخش کاخک شهرستان گناباد می باشد.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.